اخبارجهانعربستان سعودی

تعیین جایزه‌ برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی در عربستان

عربستان سعودی یکی از بیشترین کشورهای جهان است که زندانیان سیاسی و عقیدتیِ بسیار زیادی به ویژه از شیعیان را در خود جای داده است.

در همین راستا یک سازمان حقوق بشری با بیان اینکه حکومت سعودی تصویری غیر واقعی از خود ارائه می‌دهد، از اختصاص جایزه‌ای برای حمایت از زندانیان سیاسی در این کشور خبر داد.

۱۰ دهم دسامبر، روز جهانی دفاع از حقوق بشر بود. به همین مناسبت، سازمان حقوق بشری اروپا ـ عربستان، حکومت سعودی را به تبلیغ تصویری جعلی و  غیر واقعی از خود، متهم و تأکید کرد که این کشور به شکل فاحشی حقوق بشر را نقض می‌کند.

در همین رابطه علی الاحمد، مدیر مؤسسه امور خلیج فارس در سومین کنفرانس قربانیان نقض حقوق بشر در عربستان، مقام های این کشور را متهم کرد که به مسئولان غربی و برخی نهادها کمک مالی می‌کنند تا در مقابل، تصویری غیر واقعی از رژیم حاکم در این کشور ارائه دهند و چشم خود را به روی بسیاری از حقایق و تخلفات ببندند.

در روز جهانی حقوق بشر، تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری خواستار حمایت از بازداشت‌ شدگان در عربستان شدند و تعدادی از شخصیت‌ها و سازمان‌ها در پروژه‌ای به نام “خانواده‌های ما”، جایزه مالی را برای حمایت از زندانیان سیاسی در این کشور اختصاص دادند. 

هدف از اعطای این جایزه مالی، حمایت از زندانیان سیاسی است که سال ها از عمر خود را در مسیر مبارزه با فساد و سیاست های ظالمان حکومت سعودی، هزینه کرده اند.

از سوی دیگر، سازمان زندانیان عقیدتی با انتشار اسامی تعدادی از بازداشت‌ شدگان اعلام کرد که حکومت سعودی آنها را به دلیل انتقاد از حکومت، بازداشت کرده است.

در پایان گفتنی است، در حال حاضر ۱۵۹ زندانی سیاسی و عقیدتی در عربستان، حکم اعدامشان صادر شده و در انتظار اجرای آن هستند. تعدادی زیادی از این زندانیان از شیعیان هستند و برخی از آنان، کودکانی هستند که هنوز سنشان به سن قانونی نرسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا