اخبارجهانعربستان سعودی

افشاگری‌های یک فعال عربستانی از تغییر هویت اسلامی در سرزمین وحی

در یک سال و نیم اخیر، یعنی از زمان ولیعهد شدن “محمد بن سلمان” شاهد تغییرات بسیار زیادی در عربستان سعودی بوده ایم و هر چند وقت یک بار، اقدامی صورت می گیرد که بر گرفته از فرهنگ غربی است و موجب جنجال و اعتراض در این کشور می شود.

جنشواره موسیقی که هفته گذشته در عربستان برگزار شد، نمونه ای از این اتفاقات بوده که اما و اگرهای بسیاری را برانگیخته و به اعتقاد بسیاری از افراد، هویت اسلامی را در سرزمین وحی از بین برده است.

ترکی شلهوب، از فعالان سعودی با انتشار ویدیویی در تویتر، ادعاهای ترکی آل الشیخ، رئیس شورای عمومی تفریح و سرگرمی عربستان مبنی بر پایبندی به آموزه های اسلامی را به شدت رد کرد.

این فعال عربستانی با انتشار فیلمی از ترکی آل‌شیخ که در آن ادعا می‌کند که جشن‌هایی که در عربستان برگزار می شود با موازین اسلام تعارضی ندارد، می گوید: ترکی آل الشیخ مدعی است که به تعالیم دین و سنت ها و آداب ما پایبند است! پس این جشنواره‌ها و این حجم از فساد اخلاقی در آنها چیست؟! آیا این نوع اداره حکومت همان‌ چیزی است که رسول خدا صلی الله علیه (وآله) خواسته است! آیا سرزمین وحی جای چنین کارهایی است؟!

شلهوب از برگزاری جشنواره “میدل بیست” در ریاض که کاربران سعودی آن را جشنواره فسق و فجور نامیده اند، انتقاد می کند.

ترکی شلهوب در توییت دیگری فاش کرد که ترکی آل الشیخ دخترانی را که به نظر می رسد خارجی باشند با اتوبوس‌های اختصاصی به مجالس یادشده می برد.

این فعال سعودی نوشت: ترکی آل الشیخ دخترانی را که تصور می شود خارجی هستند با اتوبوس های اختصاصی به برخی مجالس می برد.. هدف چیست؟

گفتنی است، جشنواره موسیقی میدل بیست با مشارکت گروه های موسیقی از جهان عرب و دیگر کشورها در چهارچوب مراسم “فصل ریاض” در عربستان برگزار می‌شود.

بسیاری از فعالان عربستانی بارها مراتب خشم و انزجار خود را از این اقدام اعلام کرده و آن را تلاشی برای تغییر هویت اسلامی جامعه عربستان دانسته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا