جهان

هشدار سازمان ملل نسبت به جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن

سازمان ملل نسبت به احتمال ارتکاب جنایت جنگی در یمن توسط عربستان سعودی، هشدار داد.

 

سازمان ملل نسبت به احتمال ارتکاب جنایت جنگی در یمن توسط عربستان سعودی، هشدار داد.

ناظران تحریم های سازمان ملل طی گزارشی به شورای امنیت، هشدار دادند که ائتلافِ به رهبری عربستان سعودی، حملاتی را در یمن انجام داده است؛ که احتمالا جنایت جنگی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، کارشناسان سازمان ملل 10 حمله هوایی این ائتلاف را، از ماه مارس تا اکتبر مورد بررسی  قرار داده اند؛

که تنها در همین تعداد حملات، بیش از 292 غیر نظامی از جمله 100 زن و کودک جان خود را از دست داده اند.

در این گزارش 63 صفحه ای آمده است: در 8 مورد از 10 موردِ تحقیقات انجام شده، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حملات هوایی علیه اهداف نظامی انجام شده باشد و در تمامی آنها، نیروهای ائتلاف سعودی به قوانین بین المللی احترام نگذاشته و تدابیر احتیاط آمیز را در این حملات رعایت نکرده اند و ما برخی از حملات هوایی انجام شده را مطابق با جنایات جنگی می دانیم.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند: افسران آمریکایی در فعالیت های اطلاعاتی و تدارکاتی از ائتلاف سعودی حمایت می کنند و افسران نظامی از کشورهای فرانسه، مالزی و بریتانیا نیز در مقر نیروهای نظامی عربستان سعودی حضور دارند و باید تدابیری اندیشیده شود تا جنایات جنگی دیگری توسط نیروهای ائتلاف صورت نگیرد.

لازم به یادآوری است، عربستان سعودی رهبری ائتلاف نظامی را بر عهده دارد که شامل کشورهای بحرین، کویت، قطر، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مغرب و سودان است.

عربستان سعودی با تشکیل این ائتلاف و حمله همه جانبه به یمن، سعی دارد «عبدربه منصورهادی» رییس جمهور مستوفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا