اخبارجهانجهان اسلام

انتقاد از موضع افراط گرایانه دولت مالزی در برابر شیعیان این کشور

منابع رسانه ای محلی در مالزی اعلام کردند که سازمان های حقوقی، موضع افراط گرایانه دولت مالزی در برابر شیعیان این کشور را مورد انتقاد قرار داده اند.

این انتقاد در حالی مطرح می شود که وب سایت “مالزی کینی” با انتشار گزارشی در مورد موضع ضد شیعی دولت مالزی، نوشت: تا به این لحظه، جزئیات ناپدید شدن مشکوکانه و شبه ناک شیخ “عَمری چی مات” روحانی سرشناس شیعی در ایالت برلیس در مالزی در سال ۲۰۱۷ میلادی مشخص نشده است‌ اما همچنان دولت این کشور به بازداشت او در محلی نامعلوم متهم است.

این گزارش در ادامه افزود: سازمان های حقوقی از “انور ابراهیم” نخست وزیر مالزی خواستند هر چه زودتر جزئیاتی درباره بازداشت مخفیانه این روحانی شیعی را منتشر کند.

به گفته این سازمان های حقوقی، بازداشت مخفیانه یک اقدام و رفتار شرم آمیز است که شعار دموکراسی در مالزی را زیر سوال می برد. بازداشت این عالم دینی شیعی، رفتار غیر اخلاقی است و مالزی را به حکومت های دیکتاوری و تک حزبی شبیه می کند.

لازم به ذکر است، “محمد عصری” مفتی ایالت برلیس چندی پیش در گفتگویی بازداشت این روحانی شیعی را انکار کرده بود اما جند روز بعد خودش ضمن اعتراف به بازدشت شدن شیخ “عَمری چی مات”، وی را به تلاش برای نشر معارف و آموزه های شیعی در این ایالت و شهرهای مرزی تایلند متهم کرد.

این در حالیست که رسانه های معتدل محلی، چنین اتهام هایی را افراط گرایانه می دانند و اینکه این اقدامات تهدیدی برای اسلام یا امنیت مالزی تلقی شود را بزرگ نمایی بیش از حد این موضوع، دانسته اند.

در پایان گفتنی است، طبق گزارش ها و آمار رسمی، ده ها شهروند شیعی در کشور مالزی که اکثریت آن را اهل تسنن تشکیل می دهند، در بازداشت به سر می برند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا