اخباراروپاجهان

سفر مهم نماینده آیت الله العظمی شیرازی به کوزوو و دیدار با معاون نخست وزیر و رئیس جمهور سابق این کشور

حجت الاسلام و المسلمین شیخ صالح سیبویه، از نمایندگان بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله که ریاست شورای بین المللی علمای دین را نیز بر عهده دارد، به کشور کوزوو سفر کرد و در این سفر با تعدادی از شخصیت های دینی، سیاسی و اجتماعی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

گفته می شود سفر مذکور بی سابقه بوده و در دیدارهای انجام شده، بر عظمت و اهمیت گفتگوی بین ادیان و دوری از خشونت و افراط گرایی تاکید شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیبویه، بعد از انجام این سفر تاریخی به کوزوو، در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری اخبار شیعه گفت: بنده به دعوت رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان کوزوو و معاون نخست وزیر این کشور، جناب آقای “هاقی آبازی” به این کشور سفر کردم و در این زیارت، با تعدادی از چهره های برجسته و بلندپایه دینی، سیاسی و اجتماعی کوزوو دیدار و گفتگو کردم.

شیخ سیبویه در ادامه افزود: در این سفر، علاوه بر بنده به عنوان رئیس شورای بین المللی علمای دین، تعدادی از اعضای این شورا هم حضور داشتند. سفر ما مورد استقبال شدید مسئولان جمهوری کوزوو قرار گرفت و به آن اهمیت ویژه ای دادند.

نماینده آیت الله العظمی شیرازی افزود: در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان کوزوو و معاون نخست وزیر این کشور، جناب آقای “هاقی آبازی”، دیداری بین ما و سرکار خانم “عاطفه یحیی آغا” رئیس جمهور سابق کوزوو نیز در دفتر پارلمانی اش در پایتخت کوزوو صورت گرفت.

شیخ سیبویه ادامه داد: در این سفر با قاضی “نعیم قلاج” وزیر دادگستری سابق کوزوو، و شیخ “خلیل کاستاراتی” از چهره های برجسته و سرشناس دینی کوزوو هم دیدار و گفتگویی داشتیم.

گفتنی است در این سفر مهم، شیخ سیبویه با “حسین الحسینی” چهره سرشناس قدیمی ترین اقلیت یهودی کوزوو نیز دیدار و گفتگویی داشت و به او پیشنهاد عضویت در شورای بین المللی علمای دین را داد.

نماینده بزرگ مرجع جهان تشیع، در همه این دیدارها سلام مخصوص آیت الله العظمی شیرازی را به آنها ابلاغ کرده و بر تاکید معظم له بر عظمت گفتگو انسانی میان ادیان و مذاهب و ملت ها، اشاره کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا