اخبارجهانجهان اسلام

ادامه اجرای پروژه “تخریب مساجد اسلامی هند

دولت هند در چند سال اخیر به شیوه های مختلف به مقابله و مبارزه با مسلمانان این کشور پرداخته است.

یکی از اصلی ترین اقدام های ضد اسلامی دولت هند، اجرای پروژه “تخریب مساجد اسلامی هند” است که از چند سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مساجد در هند، قربانی پروژه گسترده حزب «بهاراتیا جاناتا» برای بازنویسی تاریخ این کشور بر اساس ایدئولوژی هندوتوا شده اند.

بر همین اساس در چند روز اخیر یک مسجد 300 ساله توسط دولت «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند در «مظفرنگار» ایالت «اوتارپرادش» به بهانه تعریض بزرگراه ملی تخریب شد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که چندین بار از ساکنان منطقه درخواست شده بود تا این مسجد را تخریب کنند، اما با گذشت مهلت مقرر دولت دست به تخریب این مسجد زد.

گفته می شود، دو بنای مذهبی دیگر که در این زمین دولتی ساخته شده اند نیز قرار است در همان مسیر بزرگراه تخریب شوند.

مسلمانان می گویند که این یک سناریوی جدید نیست و دولت هند مدت هاست به بهانه های مختلف دست به تخریب مساجد می زند.

اگر چه ممکن است تخریب مسجد بابری یکی از تعیین کننده‌ترین لحظات در تاریخ هند معاصر باشد، اما آنچه شاید کمتر به آن توجه می شود این است که تنها مسجد تخربب شده در هند مسجد بابری نیست و این اتفاق برای هزاران مسجد دیگر نیز به بهانه های مختلف افتاده است.

مسجد «جهارسا» در منطقه «گورگان»، مسجد «ملک آسین» واقع در «احمدآبادِ» گجرات و مسجد «خواجه» واقع در «آندرا پرادش» از جمله ده ها مسجدی هستند که به دست دولت هند در طی سال های مختلف تخریب شده اند.

اما وقتی دادگاه عالی هند حق مسلمانان این کشور برای بازسازی مسجد «بابری» را زیر پا گذاشت و به نفع هندوها برای ساخت معبد در زمین مورد مناقشه ى آنها با مسلمانان رای داد، پیش بینی می شد که راه برای هتک حرمت مساجد در این کشور هموارتر شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا