اخبارجهانجهان اسلام

بازداشت و آزار و اذیت بیش از 1400 پناهجوی افغان در پاکستان

مقام های پاکستان بیش از 1400 پناهجوی افغان را دستگیر کرده و زنان و سالمندان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در افغانستان باعث شد بخش‌های زیادی از جمله کارمندان دولتی و شیعیان، به عنوان اولین گام در جستجوی امنیت، به سمت کشور همسایه یعنی پاکستان حرکت کنند.

به گزارش رسانه ها مهاجران افغانستانی خیلی زود با فشارهای زیادی مواجه شدند و تعدادی از آنها مورد حملات مکرر مقامات پاکستانی قرار گرفتند و صدها نفر از آنها حتی زنان و افراد مسن زندانی شدند.

پخش کلیپ های ویدئویی نشان می دهد که پناهجویان افغانستانی در پاکستان مورد تخلفات زیادی قرار گرفته اند، در حالی که تعداد بازداشت شدگان به بیش از هزار و چهارصد پناهجوی افغانستانی می رسد و دولت پاکستان در این زمینه سیاست روشنی از خود نشان نداده است.

مقامات پیشین افغانستان به نوبه ی خود اظهار داشتند: مشکل اصلی فقدان سیاست روشن در قبال پناهجویان افغانستانی است.

دولت پاکستان بندر (اسپین بولدک) را به روی افغانستانی ها باز کرد و به آنها اجازه داد بدون کاغذ وارد شوند، اما غافلگیر شدند. رفتار خشن بود و پناهندگان را با طناب بستند و به زندان بردند.

فعالان و سازمان‌های حقوق بشری از دولت پاکستان خواستند تا سیاست مناسب و روشنی را در قبال پناهجویان افغانستانی دنبال کند، یا در وهله ی اول اجازه ورود به آنها را ندهد، یا تا زمانی که اجازه ورود به آن‌ها را می‌دهد، رفتار شایسته انسانی با آنها داشته باشد.

همزمان، حاجی خلیل رحمان حقانی، وزیر مهاجرت طالبان، از سرپرست سفارت پاکستان در کابل خواست که کشورش در سیاست های خود در قبال افغانستانی ها به ویژه کسانی که برای مداوای بیماران می روند، تجدید نظر کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا