جهان اسلام

فراخوان دومین کنفرانس بین‌المللی زیارت اربعین حسینی در عراق

دومین کنفرانس بین‌المللی زیارت میلیونی اربعین حسینی در آبان‌ماه سال جاری برگزار می شود.

 

دومین کنفرانس بین‌المللی زیارت میلیونی اربعین حسینی در آبان‌ماه سال جاری برگزار می شود.

مرکز مطالعات و پژوهش‌های «کربلاء» با صدور فراخوانی، از پژوهشگران و دانشگاهیان داخلی و خارجی عراق برای حضور در دومی کنفرانس بین‌المللی زیارت اربعین که قرار است آبان‌ماه سال جاری در شهر مقدس کربلا برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، این کنفرانس با عنوان «زیارت اربعین، معراج اصلاح و شیوه آموزش معنوی» برگزار می‌شود و مقالات منتخب آن در نشریه علمی «السبط» منتشر خواهد شد.

«عبدالامیر القریشی» مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلاء در این باره گفت: این کنفرانس با هدف حفظ و مستندکردن زیارت میلیونی اربعین و تبیین نقش این شعیره دینی ـ اجتماعی در میراث تمدنی و فرهنگی عراق و جهان و توضیح ابعاد، اهداف و آثار اجتماعی و فرهنگی آن بر جوامع انسانی برگزار می‌شود.

وی افزود: بهره‌گیری از مناسبت دینی زیارت اربعین حسینی برای تحقق مبانی همزیستی مسالمت آمیز و گفت‌وگو، در سایه سیطره فضای افراطی گری هایی که امروز شاهد آن هستیم از دیگر اهداف این کنفرانس است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان تا ۱۰ شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا مقالات و پژوهش‌های خود را در قالب فایل «WORD» در چارچوب محورهای کنفرانس بین‌المللی زیارت اربعین به کمیته علمی این کنفرانس ارائه دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا