اخباربحرینجهان

درخواست احزاب شیعی بحرین از میهمانان خارجی کنفرانس سالانه «گفتگوی امنیتی منامه»

احزاب شیعی بحرین از میهمانان خارجی کنفرانس سالانه «گفتگوی امنیتی منامه» خواستند که حکومت آل خلیفه را ملزم به توقف سیاست خشونت و سرکوب علیه ملت بحرین کنند.

در همین راستا وب سایت “مرآت البحرین” وابسته به مخالفان آل خلیفه با انتشار بیانیه‌ این احزاب مخالف نوشت: گفتگوی منامه در حالی در پایتخت بحرین برگزار می‌شود که خود درگیر بزرگ‌ترین بحران سیاسی و امنیتی تاریخ کشور است و حکومت تمامی درخواست‌ های سازمان ملل و جهان برای ورود به گفتگو با مردمی را رد می‌کند که به خاطر مطالبات‌شان برای تحول دموکراتیک، عدالت اجتماعی و احترام به حقوق بشر هزینه سنگینی را می‌پردازند.

در ادامه این بیانیه آمده: صدها شهروند از جمله رهبران و نمادهای مخالفان از جمله رهبران اپوزیسیون و تعدادی از علما، دانشگاهیان و فعالان به دلایل مرتبط با آزادی بیان در زندان‌های بدنام رژیم بحرین به سر می‌برند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: ما همزمان با استقبال از مهمانان بحرینی که نماینده دولت‌های واقعی هستند، از آنها می‌خواهیم که از حکومت بحرین بخواهند سرکوب سیاسی، ظلم، به حاشیه راندن، استبداد و رد گفتگوی داخلی را متوقف کند و به تصمیم‌های بین‌المللی و توصیه‌های سازمان ملل مبنی بر ضرورت بازتولید قدرت از طریق گفتگوی سیاسی جدی و فراگیر که به ساختن یک کشور عادلانه دموکراتیک منجر شود، پاسخ مثبت دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا