اخبارجهانجهان اسلام

ديدار رؤسای قبایل و شیوخ عشایر استان کربلای معلی از مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام

رؤسای قبایل و شیوخ عشایر استان کربلای معلی در دفتر مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام حضور یافتند.

شیوخ عشایر حِمْيَر، آل فَتلة، چلیحه، آل حويمد، آل چباس، بنی طرف و آل موسی مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفى محمدی مدير مسئول مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام قرار گرفتند.

آنها ضمن تبریک به مناسبت انتقال دفتر مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام به ساختمان جدید در خیابان قبله امام حسین علیه السلام، سلام و ارادت خود را به آیت الله العظمی شیرازی ابلاغ نموده و از وضعیت مردم ایران و حوادث اخیر در این کشور ابراز ناراحتی نمودند.

شیوخ عشایر همچنین از اهانت های اخیر و فشارهای وارد شده از سوی حکومت ایران به بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی و بازداشت و ممنوع الخروجی فرزند ایشان آیت الله سید حسین شیرازی، ابراز نگرانی کرده و پیامی حاوی تجدید عهد و وفاداری نسبت به آیت الله العظمی شیرازی به عنوان مرجع تقلید خود ابلاغ کردند.

رهبران و رؤسای قبایل و عشایر فرات الاوسط در کشور عراق ضمن اشاره به نقش خاندان مکرم شیرازی در رهبری مردم عراق طی انقلاب ۱۹۲۰ علیه استعمار انگلیس موسوم به ثورة العشرین و یادآوری اطاعت پدرانشان از آیت الله العظمی میرزا محمد تقی شیرازی در آن زمان تاكيد نمودند ما نيز همچون پدران خود وديگر مردم عراق با افتخار در خدمت حوزه علميه، مرجعیت و به ويژه آیت الله العظمی شیرازی هستيم.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی ضمن تقدیر و تشکر از رؤسای قبایل و عشایر عراقی به ارتباط تاریخی مرجعیت و عشائر این کشور اشاره کرده و اظهار داشتند آیت الله العظمی شیرازی بر تقویت این ارتباط تاکید دارند. 

مدیر مسئول مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام همچنین از میهمانان خود دعوت نمودند که در تهیه و اجرایی شدن پروژه چشم انداز شهر مقدس کربلا تا سال 2030 و آمادگی‌ جهت استقبال از 50 ميليون زائر اربعينی شرکت نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا