آمریکااخبارجهانجهان اسلام

تلاش مسلمانان برای ساخت بزرگ ترین بیمارستانِ کانادا

منابع محلی در کانادا از تلاش جمعی از مسلمانان این کشور برای ساخت بزرگ ترین بیمارستانِ این کشور خبر دادند.

در همین راستا گفته می شود مسلمانان در کانادا، یک کمپینِ جمع آوری کمک های مالی، برای ساخت این پروژه بزرگ بیمارستانی، راه اندازی کرده اند.

بخش کانادایی جامعه اسلامی آمریکای شمالی، اقدام به جمع آوری کمک های مالی برای ساخت بزرگ ترین پروژه بیمارستانی این کشور کرده است.

مدیر عامل اين بخش، با بیان اینکه مردم دیگر کشورها نیز با ارسال کمک های مالی در ساخت این بیمارستان مشارکت داشته اند، گفت: با این اثر، نام پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و حدیث ما، بر دیوار بیرونی ساختمانِ اصلی بزرگ ترین پروژه کشور آویخته می شود.

وی تاکید کرد که این روشی منحصر به فرد برای تکریم پیامبر و نشان دادن محبت ما به او است و نشان می‌دهد که این ایده توسط فرآیند تفکر جمعی اعضای آنها شکل گرفته که در نظر دارند مسلمانان را بیشتر در مسائل اجتماعی مشارکت دهند.

از سوی دیگر، “کارولین ریسه برو” (Caroline Riseboro) رییس شرکت “تریلیوم هلث” صاحب این پروژه بیمارستانی
گفت که آنها انتظار دارند یک میلیارد دلار کانادا، برای بیمارستان جمع آوری کنند. انتظار می رود در مجموع 100 میلیارد دلار کانادا در این پروژه هزینه شود.

در همین راستا، فوزان خان، مدیر عامل بخش کانادایی جامعه اسلامی آمریکای شمالی اعلام کرد، طبق توافقی که با شرکت تریلیوم هلث، منعقد کرده اند، در مدت 10 سال در مجموع، 5 میلیون دلار کانادا اهدا خواهند کرد.

قابل ذکر است هر سال ماه ربیع الاول و سالروز ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله، به عنوان ماه تمدن اسلامی در کانادا جشن گرفته می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا