اخبارپاکستانجهان

تظاهرات هزاران پاکستانی در اعتراض به افزایش خشونت و عملیات های تروریستی

بعد از روی کار آمدن حکومت سنی های تندروی طالبان در افغانستان، و نیز نخست وزیر شدن «شهباز شریف» در پاکستان، سنی های تندرو طالبان در پاکستان و دیگر گروه های افراطی در این کشور جان تازه ای گرفتند و در
نتیجه تعداد عملیات های آنان افزایش یافت.

حالا هزاران شهروند پاکستانی برای ششمین بار در چند ماه اخیر، علیه اقدام های تروریستی و افزایش خشونت در این کشور، تظاهرات برگزار کردند.

هزاران نفر در دره سوات پاکستان در اعتراض به افزایش ناامنی در پی کشته شدن یک راننده اتوبوس محلی که روز دوشنبه توسط یک مهاجم ناشناس به ضرب گلوله کشته شد، تظاهرات کردند.

معترضان بعد از ظهر روز گذشته، سه شنبه، در منطقه نیشات چوک، با سر دادن شعارهایی علیه افزایش تعداد کشتار در این منطقه، به خیابان ها آمدند و از دولت خواستند تا برای تامین امنیت ساکنان، اقدامات بیشتری انجام دهد.

در همین راستا «احمد شاه» سخنگوی سوات قومی جرگه، که یک نهاد رسمی و نماینده ساکنان محلی است، گفت: بیش از 15 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده اند که ششمین اعتراض در دو ماه گذشته است.

وی افزود: ما هفته گذشته یک تظاهرات برگزار کردیم، اما امروز یکی از بزرگ ترین تظاهرات‌های تاریخ در سوات است.

از سوی دیگر «فواد خان» از فعالان جنبش مردمی سوات که در تظاهرات روز سه شنبه حضور داشت، به الجزیره گفت که افزایش آشکار حوادث خشونت آمیز در منطقه وجود داشته است.

وی افزود: ما از دولت می‌خواهیم که عناصر تروریستی را که به اینجا بازگشته‌اند و وحشت را گسترش می‌دهند، کنترل کند. باید از ما حمایت شود که این حق قانون اساسی ماست.

به گفته مقامات پلیس، آخرین حادثه خشونت آمیز صبح روز دوشنبه در منطقه مینگورا روی داد که راننده اتوبوس مدرسه به ضرب گلوله مردی سوار بر موتور سیکلت کشته شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا