اخبارافغانستانجهان

راه اندازی پویش “نسل کشی هزاره ها را متوقف کنید” در توییتر

شیعیان افغانستان به خصوص هزاره ها، که همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته و از حقوق قانونی خود در افغانستان محروم بوده اند، از هیچ تلاشی برای رساندن صدای اعتراض آمیز خود به جهانیان، کوتاهی نکرده اند.

بر همین اساس در روزهای اخیر، در اعتراض به حمله انتحاری که جمعه گذشته علیه دانش آموزان دختر در کابل پایتخت افغانستان رخ داد، پویش “نسل کشی هزاره ها را متوقف کنید” در توییتر، راه اندازی شده است.

جمعه گذشته، یک سنی تندروی د۱عشی، با حمله به مرکز آموزشی کاج در شهر کابل پایتخت افغانستان، موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن ده ها دختر دانش آموز شیعه هزاره شد.

در این عملیات تروریستی که د۱عش رسما مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دست کم ۵۰ دختر شیعه به شهادت رسیده و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در پی وقوع این عملیات انتحاری، به همت گروهی از شیعیان هزاره، پویش “نسل کشی هزاره ها را متوقف کنید” در توییتر، راه اندازی شد.

این پویش که از صبح روز گذشته، یک‌ شنبه توسط کاربران توییتر راه اندازی شده، در کمتر از هشت ساعت به ترند تبدیل شد و تا بعد از ظهر دیروز به ۲۷۴ هزار مورد رسید.

کاربران تویتر با این هشتگ، خواهان پایان خشونت علیه هزاره‌ها و شیعیان در افغانستان شده‌اند.

هم اکنون نیز این پویش در حال گسترش است و شهروندان افغانستان در داخل و خارج از آن استفاده می‌کنند.

در همین حال، شب گذشته، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، بیانیه ای صادر کرد که در آن اعلام کرد: آخرین آمار نشان می‌دهد که در حمله خونین علیه مرکز آموزشی کاج، حداقل ۳۵ نفر شهید و ۸۲ نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا