اخباربحرینجهان

ضرب و شتم روحانی شیعی در بحرین

حدود نیم قرن است که شیعیان در بحرین، زیر شدید ترین نوع ظلم، ستم، سرکوب و شکنجه ها قرار دارند.

حالا اما منابع آگاه از بحرین فاش کردند که یک روحانی شیعی مورد ضرب و شتم زندان بانان حکومتی قرار گرفته است.

در پی مخالفت حجت الاسلام شیخ “عبدالجلیل مقداد” از روحانیون برجسته بحرین و استاد حوزه علمیه این کشور با امضای بیانیه‌ای مبنی بر امتناع وی از درمان در بیمارستان، این روحانی شیعی از سوی زندانبانان زندان «جو» بحرین مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گفته می شود قرار بود شیخ مقداد برای درمان به خارج از زندان منتقل شود، اما پلیس به او خبر داد که پزشک نیست و خواستار بازگرداندن او به زندان شد، اما نیروهای حکومت بحرین از او خواستند که بیانیه‌ای در مخالفت با روند درمانی خود امضا کند، اما وقتی با مخالفت شیخ مقداد مواجه شدند، ۴ نفر از زندان بانان، به او حمله کردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ساعاتی پس از ادعای وزارت کشور بحرین مبنی بر اینکه شیخ مقداد مورد ضرب و شتم قرار نگرفته، وی در یک فایل صوتی حمله به خود را فاش کرد و گفت که نمی‌توان این حمله که شامل انتقام، تعدی و ظلم است را تحمل کرد.

در همین راستا بسیاری از چهره های شیعی در بحرین با صدور بیانیه‌ های مختلفی، ضمن محکومیت اقدام نیروهای حکومتی آل‌خلیفه در ضرب و شتم شیخ مقداد، مردم را به محکومیت مستمر توهین به زندانیان دعوت کردند.

در همین راستا «احمد وداعی» از فعالان حقوق بشر، نیز در حساب توئیتر خود هشدار داد که شیخ مقداد از سهل‌انگاری پزشکی عمدی رنج می‌برد که ممکن است جان او را تهدید کند.

شهروندان بحرینی نیز با انجام تظاهراتی در شهرک «بلاد قدیم»، اقدام نیروهای حکومتی آل‌خلیفه در ضرب و شتم این روحانی شیعی را محکوم کردند.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در محکومیت این اقدام، کمپین بزرگ همبستگی با هشتگ «شیخ عبدالجلیل مقداد» راه‌اندازی کردند و ضمن درخواست آزادی این روحانی شیعه، رفتار ناشایست با او را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا