جهان

ایندیپندنت گزارش داد: رشد هزار درصدی اسلام‌هراسی در آمریکا

اسلام هراسی در آمریکا 1000 درصد افزایش یافته است.

 

اسلام هراسی در آمریکا 1000 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»: از زمانیکه دولت جدید آمریکا روی کار آمده است، تعداد حوادث ناشی از اسلام‌هراسی رشد چشم گیری داشته اند.

بر اساس این گزارش، تعداد حوادث ناشی از اسلام‌هراسی در آمریکا که از سوی مأموران و کارکنان اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور ایجاد شده، حدود ۱۰۰۰ درصد در دولت جدید این کشور افزایش یافته است.

فرودگاه‌های بین‌المللی آمریکا زیرمجموعه اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور هستند که بعد از دستورات ریاست جمهوری این کشور، مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی، صحنه تبعیض و خشونت علیه مهاجران مسلمان شدند.

یکی از موسسات حامی حقوق مسلمانان در آمریکا نیز، ضمن تایید افزایش چشمگیر اقدامات و تفکرات اسلام هراسانه، اعلام کرد: آمار جمع‌آوری شده از شعب مختلف ما در سراسر آمریکا، نشان می‌دهد که مواردی که در آن‌ها مأموران و کارکنان اداره گمرک و حفاظت مرزی اقدام به پرونده‌سازی علیه مسلمانان کرده‌اند، در سه ماهه اول امسال افزایش چشمگیری داشته است.

«کوری سیلر» مدیر نظارت بر اسلام‌هراسی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی افزود: تبعیض علیه مسلمانان از سوی مأموران فرودگاه‌ها و ادارات مرزی مسئله جدیدی نیست اما به هر حال تاکنون به این میزان نیز نبوده است.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم که دستورات اجرایی دولت آمریکا، برای منع ورود اتباع ۶ کشور اسلامی به این کشور؛ ارتباط مستقیمی با افزایش اسلام‌هراسی دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا