اخبارجهانجهان اسلامعراق

نگاهی گذرا به خدمت رسانی برخی از موکب های مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی

موکب های مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله امسال نیز مانند سال های گذشته، در نقاط مختلف شهر مقدس کربلا و حومه آن برپا شده و به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی علیه السلام پرداختند.

ده ها مرکز و موسسه مرتبط با دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در سراسر جهان با حضور در شهر مقدس کربلا و حومه آن، و برپایی موکب، به خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.

موکب جار الحسین علیه السلام، از مواکب مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در کشور دانمارک با استقرار در شهر مقدس کربلا در ایام زیات مقدس اربعین ۱۴۴۴ میزبان عموم عزاداران و زائران حسینی بود.

این موکب متشکل از جمعی از کربلایی های مقیم کشور دانمارک است که در چندین وعده از زائران شهر مقدس کربلا با انواع غذاها و میان وعده ها پذیرایی کرد.

موکب جبل الصبر سلام الله علیها نیز دیگر موکب بود که با استقرار در خیابان جمهوری در شهر مقدس کربلا در ایام زیارت اربعین ۱۴۴۴ میزبان زائران حسینی بود.

این موکب طبق برنامه هر ساله خود و در عمل به توصیه های بزرگ مرجع جهان تشیع مبنی بر اهمیت تعظیم شعائر حسینی، به پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در نوبت های مختلف پرداخت.

موکب حسینیه حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله، هم از دیگر مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کشور کویت، با استقرار در شهر مقدس کربلا به خدمت رسانی به زائران حسینی در اربعین ۱۴۴۴ پرداخت.

این موکب هم در عمل به توصیه های معظم له مبنی بر خدمت رسانی به زائران حسینی، در چندین وعده با انواع خوراکی ها و آشامیدنی ها از آنان میزبانی کرد.

موکب حسینیه حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله در خیابان باب القبله حضرت عباس علیه السلام مستقر بود.

اما حسینیه خدمه اهل بیت علیهم السلام، از دیگر مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، از زائران حسینی زیارت اربعین پذیرایی کرد.

این موکب در خیابان روضتین مستقر بود و به پذیرایی و اسکان زائران می پرداخت.

خدمت رسانی موکب حسینیه قصر الزهراء سلام الله علیها، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کاظمین را هم نباید فراموش کرد که همچنان به خدمت رسانی به زائران ادامه می دهد.

موکب شباب الحر، متشکل از جمعی از مقلدان آیت الله العظمی شیرازی در شهر شطره کشور عراق هم دیگر مرکز بود و در این روزها میزبان زائران اربعین حسینی ١٤٠١ بود.

این موکب با استقرار در شهر مقدس کربلا و پذیرایی از زائران حسینی با انواع خوراکی ها و آشامیدنی ها به آنان خدمت رسانی می کرد.

موکب خدمه ام البنین سلام الله علیها نیز از دیگر مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه بود که در این روزها در شهر مقدس کربلا به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین مقدس ١٤٠١ مستقر شده و بود.

این موکب نیز خدمات خود را در عمل به توصیه های آیت الله العظمی حسینی شیرازی دام ظله مبنی بر تسهیل در زیارت اربعین انجام می داد.

و اما موکب طلاب علوم دینی را نباید فراموش کرد که فعالیت های خود را در خدمت رسانی به زائران اربعین مقدس حسینی ١٤٠١ از اولین روزهای اربعین آغاز کرد و با قدرت ادامه داد.

خیمه های این موکب که در چهار نقطه از شهر مقدس کربلا بر پا شده، در پی تأکیدهای آیت الله العظمی شیرازی دام ظله مبنی بر استفاده از فرصت اربعین برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در میان زائران با مشارکت شماری از اساتید و طلاب حوزه علمیه به فعالیت تبلیغی می پرداختند.

اماکن استقرار این خیمه ها در شهر مقدس کربلا، خیابان قبله حرم مطهر امام حسین علیه السلام، خیابان امام علی علیه السلام مقابل دفتر مرجعیت و منطقه باب طویریج بود که پاسخگویی به سؤال های شرعی و اعتقادی زائران و توزیع محصولات فرهنگی، از جمله آثار آیت الله العظمی حسینی شیرازی دام ظله، و اقامه نماز جماعت، برخی از فعالیت های این خیمه ها بود.

موکب الولاء والفداء والفتح، هم از مواکب مرتبط با مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا، از جمله مواکبی بود که در ایام زیارت اربعین حسینی ۱۴۴۴ به خدمت رسانی به زائران می پرداخت.

این موکب با استقرار در خیابان باب القبله امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا، در چندین نوبت از عزاداران و زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می کرد.

اما مؤسسه أنوار الجوادین علیهما السلام، هم از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر بغداد بود که در این روزها به برگزاری مراسم عزای حسینی در شهر مقدس کربلا پرداخت.

این مراسم ها به مناسبت ایام زیارت مقدس اربعین حسینی ۱۴۰۱ در مقر این مؤسسه در شهر مقدس کربلا از ۱۳ صفر سال جاری آغاز شد که مؤمنان با حضور در این مراسم ها به اقامه عزاداری می پرداختند.

در این میان، خیمه پاسخ به سؤالات شرعی مؤسسه اهل بیت علیهم السلام را نباید فراموش کرد که دیگر مرکز از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر بصره بود و به خدمت رسانی دینی و فرهنگی در ایام اربعین حسینی ۱۴۴۴، در نجف اشرف، پرداخت.

این مجموعه با استقرار در عمود ۳۷۶ از روز ۱۲ صفر الاحزان تا هجدهم این ماه در این شهر مقدس به خدمت رسانی ادامه داد.

پاسخ به سؤالات دینی و شرعی زائران، توزیع آثار آیت الله العظمی حسینی شیرازی دام ظله و توزیع محصولات فرهنگی از جمله فعالیت های این خیمه بود.

موکب سید العالم، هم از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه بود که همچنان به پذیرایی از زائران اربعین مقدس حسینی ۱۴۰۱ ادامه می دهد.

این موکب با استقرار در خیابان باب القبله حرم مطهر حسینی در شهر مقدس کربلا روزانه هزاران پرس غذای گرم و انواع نوشیدنی ها را برای زائران آماده می کرده و همچنان فعالیتش ادامه دارد.

موکب بطلة کربلا، نیز از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر بصره بود که به پذیرایی از زائران اربعین مقدس حسینی ۱۴۰۱ در شهر مقدس کربلا پرداخت.

این موکب با استقرار در خیابان باب القبله حرم مطهر حسینی در شهر مقدس کربلا روزانه هزاران پرس غذای گرم و انواع نوشیدنی ها را برای زائران آماده می کردند.

در این میان، حوزه علمیه ابن فهد الحلی نیز موکب دایر کرده و به ارائه خدمات فرهنگی میان زائران حسینی علیه السلام می پرداخت.

بیشتر اداره کنندگان این موکب از طلاب علوم دینی بودند .

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا‌ چند تیم از نیروهای تازه نفس انسانی خود را به گذرگاه مرزی مهران، مرز کشور عراق با ایران و مسیر های منتهی به شهر مقدس کربلا اعزام کرده تا خدمات لازم به زائرینی که به منظور بزرگداشت زیارت اربعین به این کشور می‌آیند،‌ ارائه دهد.

 این اقدامات در راستای حمایت و کمک به موکب‌های حسینی‌ در ارائه بهتر خدمات به زائران در ورودی‌های مرزی انجام شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا