اخبارافغانستانجهان

باز شدن مرز شلمچه بر زائران افغانستانى بعد از ضرب و شتم آنها توسط پليس مرزبانى ايران

مرز شلمچه باز شد و ده ها هزار نفر زائر افغانستانی ظهر روز دوشنبه، ٢١ شهريور ١٤٠١ وارد کشور عراق شدند. اما روز گذشته وضعیت در کشور ایران به شکل دیگری بود.

ويديوهاى ارسال شده توسط برخی زائران افغانستانی از مرز شلمچه به خبرگزارى اخبار شيعه، نشان مى دهد كه زائران این کشور، روز گذشته مورد اذيت و آزار و حتی در برخی موارد مورد ضرب و شتم نيروهاى مرزبانى ايران قرار گرفته اند.

زائران افغانستانى بعد از سه سال انتظار به خاطر محدوديت هاى كرونا كه از تشرف به زيارت امام حسين عليه السلام محروم شده بودند، و تا ساعاتی پیش، همچنان با موانع حكومتى در راه زيارت دست و پنجه نرم مى كردند اما چند ساعتی است که ورود آنان به خاک عراق امکان پذیر شده است.

از یک سو حكومت عراق با تاخیر اجازه ورود زمينى زائران افغانستانى را صادر کرده بود و از سوى ديگر، نیروهای حکومتی ايران، آب و غذا را بر زائران پشت مرز ممنوع كرده بودند.

به گفته یکی از زائران که خود در مرز حضور داشت، به موكب هاى شلمچه دستور داده بودند که از زائران افغانستانی پذیرایی نکنند و آنها را تهديد کرده اند تا به زائران افغانستانى، آب و غذا ندهند.

و در نهايت ماموران حكومتى روز گذشته متوسل به زور شدند و بسيارى از زائران را ضرب و شتم كردند.

اما بحمدالله اخبار رسیده به خبرگزاری اخبار شیعه حاکی از آن است که چند ساعتی است که مرز به روی زائران افغانستانی نیز باز شده و آنها هم موفق شده اند وارد خاک عراق بشوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا