اخباراروپاجهان

فنلاند شادترین و افغانستان غمگین ترین مردم دنیا

در یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط بنیاد بین المللی پژوهشی گالوپ، مشخص شد که مردم افغانستان غمگین ترین مردم جهان و پس از آنها مردم لبنان هستند.

در همین حال مؤسسه «World Happiness Report»  در گزارشی مشابه اعلام کرد که ناخشنودی طی یک سال گذشته در سرتاسر جهان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، جهان به طور کلی به مکانی غمگین‌تر، نگران‌تر و پر استرس‌تر تبدیل شده اما در دو کشور افغانستان و لبنان مردم بیشتر از هر جای دیگر در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند.

این مؤسسه برای پنجمین سال متوالی فنلاند را به عنوان شادترین و افغانستان را به عنوان غمگین‌ترین کشور جهان معرفی کرد.

پس از افغانستان و لبنان، عراق، سیرالئون، اردن، ترکیه و بنگلادش کشورهایی هستند که مردم در آنها بیشتر از سایرین احساس غم و اندوه و ناراحتی می کنند. این کشورها در سال 2021 با بی ثباتی سیاسی یا اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند.

لازم به ذکر است، از زمانی که طالبان سال گذشته قدرت را در کابل به دست گرفتند، وضعیت مردم و نیز وضعیت حقوق بشر به شدت وخیم شده است.

از یکسو شیعیان اهل بیت علیهم السلام در مناطق مختلف افغانستان زیر شدید ترین آزار و اذیت قرار دارند، و از سوی دیگر دختران و زنان در سراسر این کشور از تحصیل و در بسیاری از اماکن از رفتن سر کار محروم هستند. روزنامه نگاران و خبرنگاران هم جان سالمی از طالبان به در نبرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا