اخبارجهان

افزایش چشمگیر اخراج پناهجویان از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا از افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان به کشورهای مبدأ در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از روزنامه “دی ولت “آلمان، در مقایسه با سال ۲۰۲۲، کشورهای اتحادیه اروپا مهاجران بیشتری را در سال ۲۰۲۳ از کشورهای خود اخراج کردند. به گفته یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا، این تعداد ۱۵ درصد افزایش یافته است. وی دلیل آن را همکاری بهتر بین کشورهای عضو ارزیابی کرد.

به نوشته این روزنامه آلمانی، کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ مهاجران بیشتری را نسبت به سال قبل به کشورهای خود اخراج کردند. “ایلوا یوهانسون”، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا روز گذشته قبل از نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که تعداد اخراج‌ها ۱۵ درصد افزایش یافته است. طبق اطلاعات اداره آمار اروپا اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۶۸۰۰ نفر به کشوری خارج از اتحادیه اروپا بازگردانده شدند.

پس از سال ها بحث و گفتگو نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا و پارلمان در اواخر سال گذشته میلادی درباره اصلاحات اساسی در سیستم پناهندگی و تشدید سختگیری‌ها علیه پناهندگان به توافق رسیدند.

بر اساس این طرح، توزیع پناهجویانی که به دنبال حمایت در میان کشورهای اتحادیه اروپا هستند با استفاده از یک “مکانیسم همبستگی” سازماندهی مجدد خواهد شد. کشورهایی که نمی خواهند پناهندگان را بپذیرند باید حمایت های دیگری را ارائه دهند، به عنوان مثال در قالب پرداخت های نقدی. بر این اساس همچنین پناهجویان رد شده نیز باید در آینده به راحتی به کشورهای امن ثالث اخراج شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا