آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

اعلام میزان زکات فطره از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی

دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (دام ظله) در شهر مقدس قم، مبلغ، نوع و میزان فطریه و کفاره را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ میزان فطریه گرچه قوت غالب برنج بوده، لکن کافی است سه کیلو نان و یا قیمت آن باشد که برای شهرستان‌ها حداقل 10 هزار تومان و برای تهران حداقل 12 هزار تومان است. این مبلغِ اعلام‌ شده، کمترین مبلغِ قابلِ پرداخت جهت زکات فطره، که معادلِ سه کیلو نان رائج است، اگرچه بهتر، پرداخت قیمت دیگر خوراک های معمول و متداول همچون خرما و آرد و برنج و امثال آن است.

اعلام میزان زکات فطره از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی

میزان کفاره افطار غیر عمد، برای هر روز «۷۵۰ گرم» طعام مثل نان می باشد که مبلغ آن معادل ۲٫۵۰۰ تومان برای شهرستان ها و سه هزار تومان برای تهران می باشد. میزان کفاره افطار عمد، برای هر روز، اطعام شصت فقیر هر کدام «۷۵۰ گرم» طعام مانند نان، معادل 150 هزار تومان برای شهرستان ها و 180 هزار تومان برای تهران است.

در ادامه این پیام آمده: قابل توجه است که طبق فتوای معظم له فطریه بر خود انسان و افرادی که نان خور او هستند و میهمانی که عرفاً نان خور صاحب خانه به حساب آید واجب می باشد ولی اگر عرفاً نان خور حساب نشود گرچه در افطار شب عید فطر میهمان ایشان باشد فطریه او به عهده خودِ میهمان است.

در پایان این پیام آمده: ضمناً سایر مقلدین معظم له در سراسر جهان، می توانند طبق گفته های فوق، زکات فطره و کفاره خود را به قیمت شهر و منطقه خود محاسبه کرده و جهت اطلاع بیشتر به دفاتر رسمی و وکلای معظم له در سایر کشورها مراجعه فرمایند و همچنین جهت اطلاع از سایر مسائل زکات فطره و کفاره به رساله عملیه معظم له مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا