اخبارجهانجهان اسلام

بر افراشته شدن پرچم های حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام در سومین شهر بزرگ هند

سی امین دوره کنفرانس روز حسین علیه السلام در شهر بنگلور در کشور هند، با حضور ده ها تن از شخصیت های مختلف از ادیان و مذاهب و قومیت های مختلف این کشور، برگزار شد.

در حاشیه این کنفرانس که با شعار “با محبت با نفرت مقابله کن” برگزار شد، پرچم های حرم مطهر حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام و برادر بزرگوارشان، حضرت أبا الفضل العباس علیه السلام برافراشته شدند.

گفتنی است، این پرچم های مطهر توسط نمایندگان آستان های مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام که در این کنفرانس شرکت کرده بودند، به برگزار کنندگان اهدا شد تا در حاشیه کنفرانس، بر افراشته شوند.

در همین راستا دکتر سعدالدین بناء، از اعضای آستان های مقدس شرکت کننده در این کنفرانس، طی اظهاراتی گفت: علاوه بر اهدا شدن این پرچم ها به حسینیه بنگلور، چندین پرچم هم به حسینیه شهرهای “علی گـُر” و حسینیه شهر “أنی علی” هم اهدا شدند.

در حاشیه این کنفرانس، مؤسسه “امام حسین علیه السلام کیست؟” نیز کمپین اهدای خون برپا کرد که در آن 50 هزار نفر از همه ادیان و مذاهب و قومیت ها، به نیت امام حسین علیه السلام و در دفاع از انسانیت، خون اهدا کردند.

قابل ذکر است، بنگلور سومین شهر هند، با ۷۴۱ کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بیش از شش میلیون و 200 هزار نفر طبق آمار اعلام شده در سال ۲۰۰۷ میلادی، هفدهمین شهر پر جمعیت دنیا به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا