اخبارجهانجهان اسلام

گاندی: دولت هند به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان و هندوها است

هند با جا دادن چند هزار دین، مذهب، آئین و مسلک، سرزمین ادیان و مذاهب به شمار می رود لذا به نظر می رسد که همزیستی مسالمت آمیز باید در این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان، نمایان تر باشد.

اما متاسفانه نه تنها چنین چیزی وجود ندارد بلکه حق و حقوق مسلمانان همواره توسط هندوها پایمال شده و به هر طریقی آنها را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

این وضعیت به گونه ایست که حتی صدای غیر مسلمانانی مانند گاندی هم در آمد و نسبت به وضعیت حاکم در هند و رفتار دولت، اعتراض کرده است.

یکی از سیاستمداران هندی از خانواده گاندی، از سیاست‌های مذهبی دولت این کشور انتقاد کرد.

«راهول گاندی» از رهبران حزب کنگره و از نوادگان «مهاتما گاندی» رهبر استقلال هند از تورم، بیکاری و همچنین تلاش دولت «نارندرا مودی» برای شکاف میان مسلمانان و هندوها انتقاد کرد.

گاندی در جمع هزاران نفر از مردم که در اعتراض به سیاست‌های دولت افراطی مودی در کنترل قیمت مواد غذایی تجمع کرده بودند، انتقادات کم‌سابقه‌ای را علیه دولت مطرح کرد.

«گاندی» مودی را متهم کرد که سیاست‌هایی را به نفع گروه‌های تجاری بزرگ به ضرر صنایع کوچک و متوسط و کشاورزان و کارگران فقیر دنبال می‌کند و افزود که مردم از بیکاری و همچنین افزایش قیمت‌ها متاثر شده‌اند.

گاندی با اشاره به سیاست حزب حاکم -بهاراتیا جاناتا- مبنی بر قطب بندی «هندو و مسلمانان» افزود: دولت با ایجاد فضای ترس و نفرت، کشور را تضعیف می کند.

گفتنی است از زمانی که حزب بهاراتیا جاناتا در هند روی کار آمده، وضعیت مسلمانان بدتر شده است. هندوهای افراطی که قدرت بیشتری گرفته‌اند بر سر مسائلی چون حجاب، صدای اذان یا ذبح گاو مسلمانان را آزارو اذیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا