اخبارجهانجهان اسلام

تلاش برای متهم جلوه دادن اسلام و مسلمانان در اماکن عمومی هند

هند دومین کشور پر جمعیت جهان است. در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد که نزدیک به 200 میلیون نفر آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

در ماه های اخیر، کشور هند شاهد افزایش مستمر و هدفمند اسلام‌ ستیزی علیه جامعه مسلمانان این کشور بوده است.

هر از چند گاهی، خبری در رسانه های محلی هند منتشر می شود که از شدت گرفتن دامنه درگیری و اختلاف میان مسلمانان و هندوها در کشور هند حکایت دارد.

از اعدام بدون دادگاه در اوتار پرادش هندوستان که به خاطر عقاید گاوپرستانه در این کشور شایع است، تا بحث و جدال بر سر حجاب در کارناتاکا، و صف های نمازگزاران در گوروگرام، و نیز آیین‌‌های مذهبی مسلمانان به موضوع و دستمایه‌ای برای تحقیر مسلمانان توسط اکثریت هندوهای در قدرت، بدل شده است.

در حقیقت روند نگران کننده، هدف قرار دادن آیین‌های مذهبی مسلمانان و به حاشیه راندن هویت مسلمانان، تلاشی جهت منزوی ساختن این اقلیت مذهبی در کشور هندوستان می‌باشد.

آنچه بدیهی می‌نماید این است که جامعه هندوستان با توجه به سخنرانی‌های نفرت برانگیزی که توسط رهبران جریان اکثریت اصلی هندو علیه مسلمانان ارائه می‌شود، در پرتگاه افتادن به ورطه و چالش نسل کشی بین اقلیت‌ها قرار دارد و شاید بتوان گفت چند سانتی متر بیشتر از آن فاصله ندارد.

طبق گزارش شاخص دموکراسی EIU 2021، ناکامی دولت هندوستان در سرکوب کسانی که رفتارهای نامناسبی با سایر اقلیت‌های مذهبی دارند، باعث شده تا این مساله تاثیر زیادی بر شاخص دموکراسی این کشور داشته باشد و به میزان قابل توجهی آن را کاهش دهد.

شرایط در این کشور به گونه‌ای شده که، کشوری که در سطح جهانی به خاطر داشتن تنوع فرهنگی و سنتی و مذهبی بسیار زیاد شهرت داشت، اکنون به مرکز جهانی جنایت علیه مسلمانان و تنفر از اسلام و اسلام هراسی بدل شده است.

آنچه هم اکنون در این کشور آشکار است، قانونی نانوشته می‌باشد که طی آن باید هویت مسلمانان و مناسک دین اسلام مهار شود و جایگاهی در فضای عمومی نداشته باشد، حال این هویت، خواه توسط یک دانش آموز دختر مسلمان با حجاب اسلامی در فضای آموزشی باشد یا یک مرد مسلمان در حال نماز خواندن در نقطه‌ای به دور از انظار عمومی، هر دو باید بر اساس این قانون نانوشته و فرمان غیر رسمی جریان حاکم طرفدار هندو‌ها، مورد بازخواست و توبیخ قرار گیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا