جهان

بازداشت 1200 معترض به قانون جدید شهروندی در اوتارپرادش هند

شهروندان مسلمانی که در اعتراضات علیه قانون جدید شهروندی در هند شرکت کرده بودند، مورد حمله نیروهای پلیس و امنیتی قرار می گیرند.

شهروندان مسلمانی که در اعتراضات علیه قانون جدید شهروندی در هند شرکت کرده بودند، مورد حمله نیروهای پلیس و امنیتی قرار می گیرند.

یک کشاورز در اوتارپرادش پس از انتشار عکسی از خود در فیس بوک در اعتراض به قانون بحث برانگیز شهروندی، توسط پلیس بازدداشت شد.

به گزارش رسانه های هند، این مسلمان ۳۶ ساله که به خاطر حفظ جانش خواست ناشناس بماند، یکی از ۱۲۴ نفری است که ماه گذشته در اوتار پرادش به جرم فرستادن آنچه «محتوای تحریک آمیز» در رسانه های اجتماعی خوانده شده بود، دستگیر گشته است. 

 پلیس همچنین به یک استاد دانشگاه در دهلی نو حمله کرده و یکی از برجسته ترین مورخان این کشور در بنگلور را به جرم اعتراض در برابر قانون جدید شهروندی در سراسر کشور بازداشت کرده است، اما وحشیانه ترین برخورد ها در ایالت اوتارپرادش، پرجمعیت ترین ایالت هند رخ داده است، که هندوهای افراطی به گرفتن «انتقام» از معترضان متعهد شده اند!

گفتنی است پس از تظاهراتی که در ۲۰ دسامبر در سراسر اوتار پرادش شعله ور شد، این ایالت مجدداً به حالت تعطیلی درآمد، اینترنت در بسیاری از مناطق قطع شده و تجمعات عمومی ممنوع اعلام شد.

پرین کومار سخنگوی پلیس اوتار پرادش گفت: از زمان وقوع این اعتراضات 19 نفر در ایالت جان خود را از دست داده و 1200 نفر دیگر نیز دستگیر شده اند. وی گزارش رسانه های محلی مبنی بر شلیک پلیس به معترضان، شکنجه زندانیان و حمله به خردسالان را رد کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا