اخبارایرانجهان

مجتبی امینی : حاکمیت تاب و تحمل خط فکری اصیل مرجعیت را ندارد

گفتگوی اختصاصی اخبار شیعه با آقای مجتبی امینی – پژوهشگر علوم اسلامی – ساکن لندن

اشاره – اخبار شیعه در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲، در موضوع اهانت اخیر صورت گرفته به بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی با آقای مجتبی امینی – پژوهشگر علوم اسلامی – ساکن لندن مصاحبه ای انجام داد که ذیلا تقدیم مخاطبان اخبار شیعه می شود.

اخبار شیعه – در ابتدا خودتانرا بیشتر برای مخاطبان اخبار شیعه معرفی فرمایید ;
مجتبی امینی – با سلام ، من مجتبی امینی متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در کرمانشاه هستم در حال حاضر ۵۷ سال دارم در یک خانواده روحانی و سیاسی بزرگ شدم . جد پدری و جد مادری من نیز روحانی بودند .از سن ۴ سالگی تا ۷ سالگی با رفت وآمد با خانواده های روحانی و دیگر اقشار همه را بیاد دارم و با پدرم به سفر های مختلفی رفتم و تمام دوستان ایشان را نیز بیاد دارم .
در ۷ سالگی بودم که پدرم توسط ساواک دستگیر شد و یکسال در زندانهای کمیته و قصر در تهران بسر برد. بعد از آن به تبعید فرستاده شدیم به اهواز و حق سفر به کرمانشاه و قم را به پدرم نداده بودند . از سال ۵۴ تا سال ۵۷ برخی از سیاسیون و تبعیدیهای زمان شاه و علمای شهرهای مختلف و بعضی مراجع به منزل ما رفت و آمد داشتند.
علت بیان ما فوق بدان دلیل است که بگویم من ۵۰ سال نسبت به اوضاع این مملکت از تمام افرادی که در این انقلاب دخیل بودند خاطره دارم و با دلیل و منطق می توانم به راه رسمی که افراد حاضر پیموده اند شهادت بدهم که چه بر این ملت گذشته و چه کسی قبل از انقلاب چی می گفت و بعد از انقلاب چه کرد حداقل شاهدی بر اوضاع بوده ام حتی از حضورم در اولین تظاهرات در ۱۹ دی۱۳۵۶ از منزل شیخ نوری همدانی از کوچه بیگدلی در قم پس از درس نهج البلاغه با حدود سیصد طلبه که به خیابان ارم تا مقابل کوچه منزل ایة الله شريعتمداري که ختم شد را بگویم و اولین شعار آنجا داده شد که سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و می توانم بعدا در فرصت مناسب علت این حرکت و علت این شعار برای اولین حرکت در این روز را بیان کنم که این حرکت و این شعار بیان کننده چه خطی بوده که از ابتدا برای در هم کوبیدن عظمت تشیع و مراجع آن صورت گرفته و بعد از آقای شریعتمداری مراجع دیگر در قم و مشهد و گرفتار همین خط و شعار با همان محور قرار گرفتند و هنوز هم ادامه دارد و با ایجاد دادگاه ویژه روحانیت و بر قراری دفاتر اطلاعات در فیضیه و پرداخت پول به بیوت اکثر مراجع فشار و سلطه بر حوزه مستقل شیعه بیاورند تا نابودش کنند امیدوارم در آینده اگر فرصتی بود بیشتر بیان کنم با این مختصر امید است اشاره ای به علت حرکت بر علیه مرجعیت اصیل و با شعار های گول زننده که بر علیه هر حرکت روشن کننده مراجع یا بزرگان که اذهان مردم را به پیامهای تفکر شیعی گری آگاه میسازند را که از روز اول در ۱۳۵۶ تا حالا انجام داده اند را در قالب چند جمله گفته باشم تو خود از این مجمل بخوان حدیث مفصل.

اخبار شیعه – انجام چنین اقداماتی از سوی حکومت ایران از کجا نشأت می‌گیرد و علت آن چیست؟
مجتبی امینی – حاکمیت تاب و تحمل خط فکری اصیل مرجعیت و رساندن پیام واقعی تشیع توسط آنها را ندارد و اصلا با این خط به مبارزه از روز اول برخواسته است

اخبار شیعه – با توجه به شناختی که از خاندان و مرجعیت شیرازی دارید آیا این نوع فشار‌ها و هتک حرمت‌ها تاثیری خواهند داشت؟
مجتبی امینی – از آنجا که همیشه تفکر شیعه در تضاد با حاکمان ظالم بوده و هست و مراجع اصیل همواره ادامه دهندگان این مسیرند خاندان بزرگ ایة الله شيرازي يكي از مصادیق مبارزه با ظلم چه به صورت منفی چه آشکار بوده اند و افتخار شیعیان در دنیا هستند.
از ابتدای قرآن کریم تا انتهایش بیان گر سه کلمه است چه کسی ظالم است چه کسی مظلوم و ظلم چیست
بر هر بشری که خود را مومن میداند واجب است ظالم زمان و مظلوم زمان و خود ظلم را بشناسد تا موضع درستی بگیرد تا در جایگاه درستی بایستد .
ظالم شاخصهایی دارد مظلوم همینطور و ظلم ، هر شخص سلیم النفسی میتواند با شاخصهای موجود بفهمد که هر گونه تعرض به آیة الله شيرازی که یکی از مدافعان مظلومیت جدش اباعبدالله ع در بیافتد از ظالمین خواهد بود و عاقبت ظالم همچون عاقبت ظالمین در حق مظلومین میگردد و اگر ظالمین در حق ابا عبدالله عاقبت خوشی داشتند این ظالمین هم خواهند داشت.
و خوب است اگر یادشان بیاید شاه مخلوع با در صد کم ظلمش چه بر سرش آمد و درس بگیرند
هتک حرمت و جسارت و اذیت و آزار رساندن به هر کس خصوصا به مدافعان حریم دین و مبلغان تشیع و مرجعیت اصیل همان شاخص های ظالمین است که ختم به خیر نخواهد بود و از آنجا که هر عملی عکس العملی دارد یا بعبارتی هر عملی اثر وضعی دارد بزودی نتیجه اعمال ناشایسته خویش را خواهند دید

امید است از خواب غفلت بیدار شوند و دست از اعمال خویش بر دارند و با مروری در تاریخ عبرت بگیرند واینکه ظلم پایدار نیست و همچون کف روی موج است و با بادی از بین میرود.

اخبار شیعه – برای دفاع از حقوق مراجع مستقل شیعه در برابر حاکمان خودکامه چه باید کرد؟
مجتبی امینی – برای دفاع از حقوق فردی و اجتماعی باید به مراجع قانونی در مجامع بین المللی مراجعه نمود و تشکیل پرونده داد تا در جای خودش و زمانش بررسی شده و توسط اشخاص ذیصلاح رسیدگی و پیگیری شود.
حد اقل اینکه همانگونه که آنها در داخل ایران ایجاد زحمت میکنند شما در خارج کشور آنها را راحت نگذاشته و تحت پیگرد قرار دهید . وقتی بفهمند با این قبیل کارها به منافعشان در بیرون کشور صدمه میرسد دست از اذیت و آزار بر می دارند یا حد اقل می ترسند و کمتر مزاحمت ایجاد میکنند.
بنا بر این با دفاتر وکلای مجرب در امور بین الملل تماس بگیرید و تشکیل پرونده بدهید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا