اخبارجهانجهان اسلام

مجتبی امینی: غربی ها در مواجهه با اسلام ، تحت تاثیر جریانها و جوامعی هستند که باعث شده تفاوت میان مسلمانان را بخوبی نشناسند

مجتبی امینی کارشناس مطالعات اسلامی از لندن در رابطه با انگیزه ی اسلام هراسی در غرب معتقد است : بسیاری از افراد حتی در درون جهان اسلام از جریان‌های تندرو می هراسند ، چه رسد به دولت های غربی که طبیعی است از این گونه جریان های تندرو هراس داشته باشند.

اوج گیری اسلام هراسی بویژه پس از عملیات ۷ اکتبر نگرانی ها در این زمینه را برای مسلمانان غرب تشدید کرده است.

مجتبی امینی کارشناس مطالعات اسلامی از لندن در پاسخ به سوال خبرگزاری اخبار شیعه که از وی پرسید : ریشه های اسلام هراسی در اروپای غربی چه دلایل اجتماعی دارد؟ ، اظهار داشت : به دلیل تاثیر گذاریِ تندروی هایِ عده‌ای خاص بنام اسلام ، بسیاری از افراد حتی در درون جهان اسلام از این دسته جریان های تندرو می هراسند ، چه رسد به دولت های غربی که طبیعی است از این گونه جریان های تندرو هراس داشته باشند.

مجتبی امینی در ادامه اظهار داشت : ریشه اصلی این اسلام هراسی ها ، به دلیل افکار انحرافی در اعتقادات مسلمانان پس از شهادت پیامبر اکرم می باشد.

این کارشناس مطالعات اسلامی هم چنین تاکید کرد : دسته های مختلف در میان مسلمانان ، با برداشت‌های متفاوت ، خطوط انحرافی خود را با حاکمان زمان خویش همسو نموده اند تا بیشتر در سیاست اثر گذاشته و همواره مخالفان رای خود را سرکوب و یا حذف نموده اند ، و این انحراف ها به قدمت ظهور و بروز افرادی که اهل افراط و تفریط هستند را در بر می گیرد.

وی در ادامه گفت : اسلام هراسی ریشه ای قدیمی هم در میان مسلمانان و هم غیرمسلمانان دارد ، لذا بسیاری از مردمان و دولتمردان غربی ، به این دلیل از اسلام می هراسند.

مجتبی امینی هم چنین در پاسخ به این سوال خبرگزاری اخبار شیعه که : چرا غرب چشم های خود را بر روی واقعیت اسلام علوی و اسلام رحمانی اهل بیت علیهم السلام بسته است؟ ، اظهار داشت : غربی ها در مواجهه با اسلام ، تحت تاثیر جریانها و جوامعی هستند که باعث شده تفاوت میان مسلمانان را بخوبی نشناسند ، و از طرفی حمایت مالی برخی جریان های قدرتمند و متمکن که توانسته اند توجه اقشار سیاسیِ دولت های بزرگ را تغییر دهند ، باعث شده که تا افکار اسلام واقعی و تشیع ، رشد ننموده ، و پیام واقعی و بشرساز اسلام واقعی و برحق به گوش همه افراد نرسد ، و این ممانعت ها برای نرسیدن پیام اسلام واقعی و تشیع بدان جهت صورت می پذیرد تا جریان های قدرتمند بتوانند منافع خود را در سایه جهل افراد روز به روز افزون کنند.

این کارشناس مطالعات اسلامی در پاسخ به این سوال که : احزاب راست افراطی اسلام ستیز و جریانات سلفی-وهابی-تکفیری در دو سوی افراط و تفریط حرکت می کنند ، راه مقابله با هر دو سوی این افراط و تفریط چیست؟ ، گفت : تنها راه، تمسک به مقربان درگاه الهی است که مبین راه راست هستند ، یعنی ۱۴ معصوم علیه السلام که در واقع چهارده جاده فرعی هستند که هر کس با تمسک به ایشان ، در جاده اصلی هدایت بشر قرار گیرد ، به صراط مستقیم رهنمون می گردد.

مجتبی امینی در ادامه افزود : پیروی از اوامر ۱۴ معصوم علیه السلام ، موجب می شود که نه به خود و نه به دیگران ضربه‌ای وارد شود ، لذا هرگز شاهد ایجاد هراس در هیچ نقطه از دنیا نخواهیم بود ، چرا که راه ۱۴ معصوم علیه السلام ، راه بشر دوستی یا نوع دوستی به خاطر اطاعت از اوامر الهی است

این کارشناس مطالعات اسلامی ساکن لندن در پایان تاکید کرد : قرآن با نام خدا شروع و با نام مردم ختم شده ، و هدف خدای متعال از خلقت ، سعادت بندگانش می باشد ، و با درک واقعی از کلام نورانی قرآن کریم ، به جای ترساندن دیگران می‌بایست خدمت به هم‌نوعان مد نظر باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا