اخبارایرانجهان

   مقابله حکومت ایران با مرجعیت مستقل شیعه

حکومت ایران، در طول چهار دهه اخیر، بارها و بارها بامراجع تقلید مختلف شیعی که به صورت مستقل و جدا از ارتباط با حکومت، عمل می کنند، مقابله کرده و در مسیر تبلیغ و فعالیت های دینی چنین مراجع تقلیدی، سنگ اندازی کرده اند.

از مبارزه با آیت الله العظمی سید کاظم شریعتمداری گرفته تا حصر خانگی مراجع تقلیدی همچون آیات عظام سید محمد روحانی، سید صادق روحانی، سید محمد شیرازی، سید حسین قمی و غیره.

همه این فقهای شیعه، در برهه های زمانی مختلف، در برابر ظلم و فساد حکومت ایران، سکوت خود را شکسته و با پیروی از مسلک و منش سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیهم السلام که در برابر حکومت ظلم و جور سکوت نکرد و قیام نمود، به اعتراض و انتقاد پرداختند.

در این میان، بیت شیعه مرجعیت آیت الله العظمی شیرازی نیز که تاریخی پر و پیمان در مبارزه علیه ظلم و استعمار داشته و از زمان میرزای شیرازی علیه اشغالگران انگلیس در عراق مبارزه کرده و تا به امروز در برابر هیچ گونه فساد حکومتی سکوت نکرده اند.

بر همین اساس ما شاهد آن بودیم که دستگاه های امنیتی حکومت ایران، در یک هفته اخیر چند اقدام در برابر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، و فرزندشان، آیت الله سید حسین شیرازی مرتکب شده اند.

این نیروهای امنیتی، ابتدا هنگام خروج آیت الله سید حسین شیرازی برای انجام سفر تبلیغی به کشور کویت، در فرودگاه بین المللی تهران جلوی ایشان را گرفته و گذرنامه ایشان را مصادره کردند.

فردای آن روز نیز پیامی تهدید آمیز از طرف بیت رهبر ایران و از طریق آیت الله علوی بروجردی برای آیت الله العظمی شیرازی ارسال شد و از ایشان درخواست کردند تا در سخنرانی سالانه خود در آستانه ماه محرم، از انتقاد علیه حکومت ایران پرهیز کند.

در روز سخنرانی نیز، برق بیت آیت الله العظمی شیرازی هنگام سخنرانی قطع شد.

همه اینها نمونه هایی کوچک از مبارزه و مقابله حکومت ایران با مرجعیت شیرازی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا