اخبارایرانجهان

آمادگی مرزهای میرجاوه و رمیدان برای ورود زائرانِ پاکستان و افغانستان برای سفر به اربعین

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران، از آمادگی مرزها برای ورود اتباع کشورهای همسایه و ورود آن‌ها به ایران برای سفر به عتبات در ایام اربعین خبر داد.

وی در این باره گفت: استانداری سیستان و بلوچستان که بیشترین ورود را از مرز افغانستان و پاکستان دارد، اقدامات مربوطه را پیگیری می کند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران افزود: همچنین مرز رمیدان نیز امسال به طور جدی فعال می‌شود و بخش زیادی از اتباع پاکستانی نیز از این مرز عبور خواهند کرد و لازم است که اقدامات لازم در این مرز نیز مهیا شود.

گفتنی است در سال های گذشته، شیعیان و زائران حسينى از كشورهاى افغانستان و پاکستان که برای ورود به خاک عراق، ابتدا وارد خاك ایران می شدند، با مشاكلى مانند قوانین دست و پا گیر مواجه می شدند، از همین رو نمی توانستند به راحتی به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

گفتنى است در سالهاى قبل از كرونا، بسيارى از زائران افغانستانى و پاكستانى که ایران را ترانزیت ورود به عراق براى انجام زيارت اربعين حسينى انتخاب می کردند، با مشکل ماندن در پشت مرزها از روبرو می شدند و در نتيجه بعد از روز اربعین حسينى به شهر مقدس کربلا می رسیدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا