آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

عربستان کمک‌های مردمی به خارج از کشور را ممنوع کرد

هر ساله میلیونها و شاید هم میلیاردها دلار کمک های مردمی و حتی حکومتی از عربستان سعودی راهی نقاط مختلف جهان می شود تا در زمینه نشر اندیشه و اعتقادات فرقه ضاله وهابیت و حمایت از گروه های تروریستی و افراطی هزینه شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اکنون اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که مقام های رسمی این کشور ارسال کمک های مردمی از این کشور به خارج را ممنوع اعلام کرده است.

کمتر از 100 سال از عمر فرقه ضاله وهابیت می گذرد، اما پیروان این فرقه موفق شده اند با استفاده از پول های حاصل از فروش نفت عربستان، و ارسال آن به نقاط مختلف جهان، به انتشار سریع و گسترده اندیشه و اعتقادات منحرف خود در جهان بپردازند.

در مورد حجم این کمک های مالی، آمار دقیقی در دست نیست اما بررسی های صورت گرفته توسط موسسه ها و سازمان های مختلف مطالعاتی و حتی امنیتی در سراسر جهان نشان می دهد این عدد از میلیاردها دلار هم فراتر رفته و حجم زیادی از آن به دست گروه های سنی تندرو، مانند القاعده، داعش، جبهه النصره، طالبان و غیره رسیده و در راه خرید سلاح و کشتار مردم بی گناه مسلمان بخصوص شیعیان و حتی غیر مسلمانان هزینه شده است.

نکته قابل توجه این است که بیشتر این کمک ها تحت عنوان کمک های مردمی یا انسان دوستانه به کشور مختلف جهان ارسال می شد اما در حقیقت با هدف هزینه شدن در مسیر انتشار اندیشه و اعتقادات وهابیت و در حمایت از گروه های تروریست بوده است.

حال اما اخباری از کشور عربستان به گوش می رسد که نشان می دهد به احتمال زیاد تغییری اساسی در سیاست حمایت از سنی های تندرو، صورت گرفته است.

بر همین اساس حوزه ریاست امنیت دولتی عربستان سعودی ارائه کمک‌های مردمی به خارج از کشور را ممنوع کرد و هشدار داد که این کمک کنندگان را مطابق با مقررات جاری در عربستان تحت تعقیب و مورد مؤاخذه و مجازات قرار می‌دهد.

در یک کلیپ ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ریاست امنیت دولتی عربستان سعودی توضیح داد که هرکسی که می‌خواهد به خارج از کشور کمک کند، می تواند از طریق تنها نهادی که مجاز به ارائه کمک‌های مالی به خارج از عربستان سعودی است، یعنی مرکز امداد و اقدامات بشردوستانه ملک سلمان اقدام کند.

مرکز امدادرسانی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه ملک سلمان پیش‌تر هم اعلام کرده بود که اقدام برخی انجمن‌ها و مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری کمک‌ها و ارسال آن به برخی کشورها یا انجمن‌های خارج از کشور مخالف قوانین عربستان بوده و طبق قانون تنها نهاد مجاز به دریافت کمک‌های خیریه از مردم یا نهادهای دولتی در کشور و ارسال آن به خارج از کشور مرکز ملک سلمان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا