اخبارجهانجهان اسلام

20 تا 26 ذیحجه هفته بزرگداشت ولادت حضرت امام موسی بن جعفر عليهما السلام

20 تا 26 ذیحجه، از سوی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام، هفته بزرگداشت ولادت حضرت امام موسی بن جعفر عليهما السلام نامگذاری شده است.

در کتب تاریخی، روز ولادت امام کاظم عليه السلام به صورت دقيق مشخص نشده اما فقها و علماى شيعه در طول تاريخ، ايام ولادت آن حضرت را در دهه پایانی ماه ذى حجه اعلام کرده اند.

جزئیات بیشتر در این باره را در گزارش همکارم علی اکبری دنبال کنید:

حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام در دهه پایانی ذى حجه سال 128هجری قمری در منطقه ای بین مکه و مدینه به نام اَبواء متولد شدند.

بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام ولادت هفتمین پیشوای مسلمانان را در ماه ذی حجه دانسته و می فرمایند محل ولادت امام کاظم علیه السلام قرینه ای دیگر بر ولادت ایشان در ماه ذی حجه است.

شایان ذکر است مادر بزرگوار امام کاظم علیه السلام حميده نام داشتند. بانوی ارجمندی که حضرت امام صادق عليه السلام همواره از پاکى و نجابت او سخن مى گفتند و به زنان سفارش مى فرمودند که احکام دينى را از جناب حميده بياموزند.

در احوال حضرت موسى بن جعفر عليه السلام نوشته شده که ایشان بين خاص و عام به کثرت شب زنده دارى و تهجد و عبادت مشهور بودند.

از آنجایی که آن حضرت در برابر دشمنان و متجاوزين صبر، گذشت و حلم فراوان داشتند به کاظم ملقب شدند.

اکنون نيز حرم مطهر ايشان در شهر کاظمين ملجأ و پناه مظلومان و بى پناهان بوده و کثرت کرامات و معجزات، آن حضرت را به باب الحوائج الى الله مشهور ساخته است.

همه ساله بيوت مراجع عظام تقليد، علما و عموم شيعيان به مناسبت ولادت هفتمین جانشین رسول خدا، امام کاظم عليه السلام مراسم جشن و شادی بر پا می کنند.

مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام بدین مناسبت 20 تا 26 ذیحجه را هفته بزرگداشت ولادت حضرت امام موسی بن جعفر عليهما السلام نامگذاری نموده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا