جهان اسلام

آخرين وضعيت پيشروى هاى عمليات آزادسازي تلعفر عراق

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر محلات آزاد شده از چنگ تروریست‌های داعشی در تلعفر را اعلام کرد.

 

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر محلات آزاد شده از چنگ تروریست‌های داعشی در تلعفر را اعلام کرد. 

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر در بیانیه‌ای اعلام کرد از آغاز این عملیات تاکنون، 16 محله تلعفر از لوث وجود سنى هاى تندرو آزاد شده و فقط 12 محله دیگر تحت اشغال‌ آن‌ها است.

در اين بيانيه آمده: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق موفق شدند محلات الکفاح الجنوبی، الصناعة الجنوبیة، المعامل، المعلمین، النداء و الطلیعه در جنوب غرب تلعفر را پاكسازي کنند و تنها محله باقی مانده در جنوب غربی تلعفر، محله القلعه است.

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر در ادمه این بیانیه افزود که نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع و نيروهاى  مردمی عراق، محلات الکفاح الشمالی، الوحده، و سعد در شمال غرب تلعفر را از چنگ سنى‌هاى تندرو آزاد کردند و تنها سه محله در شمال غرب تلعفر در اشغال آن‌ها باقی است که عبارتند از: الربیع، القادسیه الأولی، و القادسیة الثانیة.

نیروهای ارتش عراق نیز محلات الجزیره الجنوبی، الجزیره الشمالی، الخضراء، التنک، النور الأولی، النور الثانی، النصر و العروبة‌الأولی در شرق تلعفر را آزاد کردند و محلات حسن کوی، العروبة الثانیه، المثنی الأولی، المثنی‌الثانیة، السلام، منطقة‌البواری و الصناعة الشمالیة همچنان تحت اشغال داعشی‌ها است.

عملیات آزادسازی تلعفر بامداد یکشنبه با مشارکت تمام یگان‌های امنیتی عراق و نیروهای مردمی این کشور آغاز شد و نیروهای عراقی از ان زمان تاکنون ده‌ها روستا و منطقه را از وجود تروریست‌های داعشی پاك کردند.

شهر تلعفر که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد. تلعفر یکی از آخرین پایگاه‌های مهم نیروهای داعش در عراق پس از خروج آنها از موصل است.

تلعفر راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا