اخبارجهانجهان اسلام

موافقت تهران با خواسته ‌های ریاض

نخست وزیر عراق شنبه هفته گذشته به عربستان و سپس به ایران سفر کرد و پیگیری روابط تهران و ریاض از مهم ترین اهداف این سفر اعلام شد.

اکنون و بعد از گذشت حدود ده روز از سفر “مصطفی کاظمی” به عربستان و ایران، اخبار رسیده حاکی از آن است که گویا مقام های ایرانی با خواسته های طرف عربستانی موافقت کرده اند.

منابع خبری از سفر دوباره “مصطفی کاظمی” نخست وزیر عراق به عربستان سعودی خبر داده و اعلام کردند که تهران با خواسته‌های عربستان موافقت کرده است.

در همین راستا خبرگزاری DPA آلمان به نقل از منابع آگاه فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، امروز یکشنبه سوم جولای 2022 در شهر جده، مجددا میزبان نخست‌ وزیر عراق خواهد بود.

از سوی دیگر میدل ایست نیوز، با انتشار خبری در این باره نوشت: یک منبع آگاه ضمن اعلام این خبر، به خبرگزاری آلمانی DPA گفته که تهران با خواسته‌های عربستان درباره پرونده عربستان موافقت کرده و “مصطفی کاظمی” نتایج مذاکرات خود با مقام های ایرانی را با ولیعهد عربستان در میان خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است، نخست وزیر عراق شنبه هفته گذشته به عربستان و سپس به ایران سفر کرد و پیگیری روابط تهران و ریاض از مهم ترین اهداف این سفر اعلام شد.

پیش از این، منابع رسانه ای در عراق اعلام کرده بودند که پنج نشست پیشین که میان ریاض و تهران در بغداد برگزار شد، در سطوح امنیتی و اطلاعاتی بود، اما نشست آتی در سطح دیپلماتیک برگزار خواهد شد.

به گفته این منابع عراقی، این نشست در آینده و بر اساس توافق اولیه عربستانی ها و ایرانی ها در بغداد برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا