اخباربحرینجهان

شکایت بیش از ۱۶۰ زندانی بحرینی از وضعیت زندان های این کشور

کمتر روزی می گذرد که خبر یا گزارشی از وضعیت وخیم زندان های بحرین در رسانه های مختلف جهان مخابره نشده باشد.

حالا اما ۱۶۰ زندانی بحرینی با انتشار بیانیه ای، از شکایت خود از وضعیت زندان های این کشور و برخوردهای نا عادلانه خبر دادند.

با بررسی اطلاعات و اخبار بدست آمده و مطالعه گزارش های مختلف منتشر شده در مورد وضعیت زندان های مخوف بحرین، می توان تا حدودی از چگونگی این زندان ها، تصوری در ذهن ایجاد کرد.

راهروهای دراز با سلول های تنگ و تاریک، نداشتن پنجره کافی که باعث نرسیدن نور و هوای سالم می شود، همه و همه بخشی از واقعیت زندان های بحرینی است.

اما همه این شرایط برای بیشتر زندانیان تقریبا قابل تحمل شده زیرا دیگر به این وضعیت غیر استاندارد و نا سالم عادت کرده اند.

اما آنچه که غیر قابل تحمل شده، رفتار زندان بانان و مسئولان مختلف این زندان های مخوف با زندانیان است. رفتارهایی که به ضرب و شتم، اهانت، فحاشی، کتک زدن، و انواع شکنجه های بدنی و روحی – روانی محدود نمی شود بلکه شامل اقدام هایی که باعث مرگ برخی زندانیان شده هم می شود. برای مثال عدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه برای زندانیان سیاسی بیمار که نیاز مبرم به آن دارند.

حالا شنیده شده که ۱۶۰ تن از زندانیان بحرینی با انتشار بیانیه ای، از وضعیت بحرانی زندان های بحرین شکایت کرده و خواستار رسیدگی فوری مجامع بین المللی به این موضوع شده اند.

این زندانیان که همگی در ساختمان شماره ۱۰ بازداشتگاه “جو” در جنوب منامه پایتخت بحرین به سر می برند، در بیانیه خود خواستار برخورد انسانی با زندانیان شدند.

در همین راستا روزنامه آنلاینِ “منامه پست” با انتشار گزارشی در این باره، نوشت: روز به روز وضعیت زندان “جو” بدتر می شود و فشار علیه زندانیان بیشتر می شود. 

این روزنامه افزود: زندانیان معترض، در بیانیه خود، خواستار پلمپ شدن سلول های انفرادی شده اند. آنها همچنین خواهان دریافت خدمات بهداشتی و درمانی شدند. تماس با خانواده ها، از دیگر درخواست هایی بوده که این ۱۶۰ زندانی در بیانیه خود، خواهان دست یابی به آن شدند.

زندانیان، در بیانیه خود خواهان دخالت نهادها و سازمان های بین المللی و رسیدگی به وضعیت زندان های مخوف بحرین به ویژه زندان “جو” شدند.

گفتنی است، از آغاز انقلاب یا قیام ملت بحرین علیه حکومت دیکتاتور آل خلیفه در بحرین، تاکنون ده ها هزار شهروند معترض، فعال سیاسی و مدنی، مبلغ دینی به ویژه روحانیون شیعه، فعالان حقوق بشری و روزنامه نگاران و خبرنگاران در زندان های مختلف بحرین بازداشت شده و در بدترین شرایط قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا