اخبارجهان

تاکید قوه قضائیه هند بر لزوم عذرخواهی سیاستمدار توهین کننده به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در تلویزیون

قوه قضائیه هند، با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد، کسی که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله توهین کرده، باید در تلویزیون عذرخواهی کند.

“نوپور شارما” سخنگوی رسمی حزب هندو و ملی‌گرای «بهاراتیا جاناتا» با انتشار توئیتی در صفحه تویتر خود، ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام، صلی الله علیه و آله را مورد اهانت قرار داد.

در پی این اقدام وقیحانه، موجی از خشم و اعتراض، کشور هند را فرا گرفت و مسلمانان این کشور خواستار برخورد قضایی با فرد توهین کننده، شدند.

حال و بعد از گذشت چند هفته از این ماجرا، دادگاه عالی هند، بر لزوم عذرخواهی سیاستمدار توهین کننده به پیامبر صلی الله علیه و آله در تلویزیون، تاکید کرد.

دادگاه عالی هند در بیانیه ای آورده: “نوپور شارما” سخنگوی رسمی حزب «بهاراتیا جاناتا» باید در تلویزیون حضور یابد، و رسما به خاطر اظهارات توهین آمیز خود علیه پیامبر خدا، عذرخواهی کند.

لازم به ذکر است، در پی این اقدام، موجی از تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف هند توسط مسلمانان برگزار شد که در مقابل، نیروهای امنیتی و پلیس هند هر بار برای متفرق کردن تظاهر کنندگان، به زور متوسل می شدند.

کارشناسان مسائل سیاسی هند معتقدند این موضوع بیش از حد به طول انجامیده و روز به روز در حال بحرانی تر شدن اوضاع در داخل کشور هند است و لذا اگر مسئولان ارشد حکومت هند به فکر چاره ای برای پایان دادن به این قائله نباشند، احتمال شدت گرفتن درگیری های داخلی میان مسلمانان و هندوها در این کشور وجود دارد که در نهایت هم می تواند به جنگ داخلی در این کشور منجر شود.

به نظر می رسد دستور جدید قوه قضائیه هند مبنی بر لزوم عذرخواهی رسمی سیاستمدار توهین کننده به پیامبر صلی الله علیه و آله در تلویزیون، اقدامی است برای کاهش دادن سطح تنش میان مسلمانان و هندوها.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا