آمریکااخبارجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

ساخت یکی از بزرگ ترین مساجد جهان در آمریکا

پیشنهاد ساخت یک مسجد بزرگ با مساحت بیش از 26 هزار متر مربع در آمریکا مطرح شده و در دست بررسی است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مرکز اسلامی “ناپرویل” که از مراکز اسلامی در ایالت “ایلینوی” آمریکا به شمار می رود، پیشنهاد ساخت یکی از بزرگ ترین مساجد آمریکا به مساحتی بیشتر از ۲۶ هزار متر مربع را ارائه کرده است.

ساخت یکی از بزرگ ترین مساجد جهان در آمریکا

گفته می شود، این پیشنهاد بخشی از مرحله اول برنامه ۴۰ ساله این مرکز اسلامی برای ایجاد یک مرکز مذهبی، آموزشی و اجتماعی به شمار می رود.

ساخت این پروژه عظیم در چارچوب منافع عمومی شهر تلقی شده و در دست بررسی است. هزاران مسلمان ساکن این شهر، برای حضور و شهادت در جلسه دادرسی عمومی که قرار است برای بررسی این موضوع برگزار شود، ثبت نام کرده اند.

ساخت یکی از بزرگ ترین مساجد جهان در آمریکا

لازم به ذکر است، اولین مرحله ساخت این پروژه عظیم قرار است امسال آغاز شود. در مرحله نخست، ساخت مسجد 26 هزار و 219 متر مربعی در دستور کار قرار گرفته است. البته علاوه بر آن، فضای بخش اداری این پروژه عظیم و نیز اتاق های کنفرانس و انبار هم قرار است در این مراحل ساخته شود. ساخت مرحله دوم این پروژه هم که شامل مراکز مختلف آموزشی اعم از مهد کودک، مدارسه و غیر است، قرار است سال 2030 کلید بخورد. مرحله سوم هم شامل سالن های چند منظوره در سال 2040 و مرحله بعدی شامل سالن ورزشی در سال 2050 آغاز خواهد شد. در سال 2060 نیز مرحله آخر این پروژه است که شامل مسجد دیگری در ضلع دیگر این پروژه عظیم خواهد بود.

مخالفان ساخت این پروژه عظیم، به بهانه ایجاد ترافیک و مزاحمت برای ساختمان های مجاور، مقابل صدور مجوز این کار ایستاده اند اما باید گفت که مجموعه های بسیار بزرگ تر از این مجموعه دینی و فرهنگی، در این ایالت و دیگر ایالت های آمریکا وجود دارد و بدون هیچ مشکلی دارند به فعالیت خود ادامه می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا