اخبارجهانعراق

درخواست تحقیق درباره اعدام پناهندگان عراقی در لهستان

سازمان جهانی نفی خشونت ، مسلمان آزاده ، از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواست تا تحقیقاتی را درباره اتهامات اعدام پناهندگان عراقی در لهستان آغاز کند.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای رسمی از کمیساریای عالی پناهندگان خواست تا تحقیقات شفاف و فوری را برای کشف ادعاهایی مبنی بر ارتکاب جنایات اعدام و سوء استفاده از سوی مقام‌های لهستانی علیه پناهندگان عراقی که سال گذشته بین مرزهای بلاروس و لهستان سرگردان بودند ، انجام دهد.

در بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری اخبار شیعه رسیده ، اعلام کرد که اتهامات اخیر مقام‌های بلاروس را مشاهده کرده که نشان می‌دهد نیروهای لهستانی تعدادی از پناهجویان عراقی را که قصد عبور غیرقانونی از مرز را داشتند ، اعدام کرده‌اند. طبق ادعای ایالت بلاروس ، ارتکاب تخلفات شدید با شکنجه فیزیکی.
سازمان مسلمان آزاده از مقام های بلاروس خواست تا مدارک و شواهدی را به نهادهای تحقیقاتی ارائه کنند و تاکید کرد که در صورت اثبات اتهامات علیه لهستان باید پاسخگو باشد.

گفتنی است ، سال گذشته ، 2021 میلادی، مرز مشترک این دو کشور ، شاهد تجمع تعداد زیادی از پناهجویان عراقی بود که سعی کردند با عبور از خاک لهستان خود را به اروپای غربی برسانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا