اخبارافغانستانجهان

مراحل تکمیل ساخت حسینیه‌ بر فراز بام دنیا در هیمالیا

هیمالیا که بلندترین منطقه کوهستانی در دنیا است با طول بیش از 2900 کیلومتر ، 14 قله با ارتفاع بالای 8000 متر را در خود جای داده است.
کمیته جهانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام در کشور کویت از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع ، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله که فعالیت برای تاسیس سازمانی حقوق بشری در ژنو را نیز در دست دارد ، از ادامه ساخت اولین حسینیه بر فراز رشته کوه هیمالیا در افغانستان و در مجاورت مرزهای کوهستانی چین خبر داد.

(((پیرو رهنمودهای بزرگ مرجع جهان تشیع ، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله ، مبنی بر احیاء شعائر حسینی در سراسر جهان و در اقدامی متمایز و نویدبخش برای نشر اندیشه و فرهنگ اسلام علوی ، کمیته جهانی سیدالشهدا علیه السلام در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰۰ متر مربع زمین در ارتفاعات بیش از سه هزار متری ولایت بدخشان افغانستان خریداری کرد.

اکنون ساخت اولین حسینیه و یک مرکز بزرگ اسلامی در هیمالیا در مجاورت کوهستان مرزهای چین ، به رغم مشکلات فراوان از جمله سرمای شدید هوا و سنگ‌اندازی‌های دشمنان اهل بیت علیهم السلام ، با همتی وصف‌ناپذیر ادامه دارد.

دست اندرکاران ساخت این پروژه ، ابراز امیدواری کردند که تا قبل از ماه محرم الحرام سال جاری ، کار ساخت و ساز به پایان برسد تا این حسینیه از بام دنیا و ارتفاعات هیمالیا ، طنین انداز شعائر حسینی باشد.)))

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا