اخبارجهانجهان اسلاممصر

رئیس جمهور مصر خواستار انبار گندم به شیوه پیامبر الهی حضرت یوسف شد

عبدالفتاح سیسی ، رئیس جمهور مصر در مراسم افتتاح یک پروژه کشاورزی در قاهره گفت: باید گندم را به شیوه حضرت یوسف پیامبر انبار کنیم.

وی در حالی این پیشنهاد را مطرح کرد که کشورش به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان گندم در جهان ، سالانه به طور میانگین ۲۳ میلیون تن مصرف گندم دارد که تنها حدود شش میلیون تن از این مقدار ، تولید داخل است و پس از حمله روسیه به اوکراین واردات گندم با چالش جدی روبرو شده است.

همچنین نخست وزیر مصر اخیرا اعلام کرده ، دولت ، ذخیره گندم فقط برای چهار ماه را در اختیار دارد.

اکنون دولتمردان مصر در تلاش هستند راه حل‌هایی جهت افزایش ذخایر گندم برای مدت طولانی و بدون تاثیر منفی بر کیفیت آن با هدف افزایش امنیت غذایی در مصر پیدا کنند.

السیسی در همین راستا خواستار انبار گندم به روش حضرت یوسف شد و گفت: چرا آن حضرت گندم را درخوشه‌ها انبار کرد؟ چون اگر گندم پس از درو از خوشه‌ها جدا شود ، در عرض سه تا چهار سال خراب می‌شود.

گفتنی است در تعبیر خواب عزیز مصر ، طبق آنچه خدای متعال در آیه ۴۷ سوره یوسف فرموده ، حضرت یوسف برای کم کردن خسارات قحطی توصیه کرد: هفت سال با جدیت زراعت کنید و پس از درو ، گندم مازاد بر مصرف را در خوشه‌های خود باقی گذارید و ذخیره کنید تا در مدت طولانی آسیبی به آن نرسد.

عزیز مصر نیز چنین کرد و توانستند غلات مورد نیاز خود برای زمان قحطی را به مدت ۷ سال به نحوی که سالم بمانند و پوسیده نشوند ، نگهداری کنند.

اکنون که با پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی از مواد شیمیایی مختلفی برای در امان ماندن کوتاه مدتِ غلات از میکروارگانیسم‌ها و قارچ‌ها استفاده می‌شود ، پس از گذشت قرن‌ها از زمان حضرت یوسف ، یافته‌های علمی به اعجاز علمی قرآن در روش نگهداری طولانی مدت غلات پی برده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا