اخبارجهانجهان اسلامعراق

تاکید وزیر بهداشت عراق بر آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان

دکتر صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق بر آمادگی کامل وزارت خانه ی تحت امرش برای ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان تاکید کرد.

وی که با هدف نظارت مستقیم بر طرح کامل و جامع زیارت شعبانیه به شهر مقدس کربلا سفر کرده، امروز، یکشنبه، طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری که خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه نیز در آن حضور داشت، گفت: وزارت بهداشت برای خدمت رسانی و ارائه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی به زائران زیارت شعبانیه، در آمادگی کامل به سر می برد.

وی در ادامه افزود: طرح زیارت شعبانیه به دو جنبه تقسیم شده، جنبه نخست نظارتی که شامل فعالیت های زیر نظر نیروهای امنیتی و نظامی می شود و بخش دوم فعالیت های بهداشتی که زیر نظر وزارت بهداشت انجام می شود.

وزیر بهداشت عراق افزود: ما تلاش کردیم، در بخش فعالیت های خود، اولویت را به پیشگیری بدهیم تا درمان و برای این کار، ۵۵ گروه ایجاد کردیم. البته در کنار آن، ۵۰ گروه هم برای درمان ایجاد نمودیم. ۱۰ گروه هم برای مقابله با بیماری های انتقالی و درمان آن ایجاد کرده ایم. ۲۵ گروه هم برای درمان های فوری و امدادی ایجاد نمودیم.

الحسناوی ادامه داد: در مجموع ۳۰ مرکز درمانی در چارچوب طرح زیارت شعبانیه فعالیت می کنند و ۱۰۸ آمبولانس هم برای این طرح اختصاص داده ایم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا