اخبارجهان اسلامعربستان سعودی

فعال شیعه عربستانی: اعدام اخیر دو جوان شیعه با چراغ سبز آمریکا انجام شد

«فواد ابراهیم» از فعالان شیعه و شخصیت های مخالف حکومت آل سعود در عربستان ، فاش کرد که اعدام‌های اخیر در این کشور با چراغ سبز ایالات متحده آمریکا انجام شده است.

پایگاه اطلاع رسانی «جنبش آزادی و تغییر» وابسته به مخالفان حکومت آل سعود به نقل از «فواد ابراهیم» نوشت: نسبت به اعدام ها در عربستان از سوی دولت آمریکا «خشنودی خاموش» وجود دارد.‌

وی در توئیتی در حساب کاربری خود افزود: در سال‌های گذشته ، دولت آمریکا یا یکی از بازوهای آن در اروپا یا منطقه ، نگرانی خود را درباره نقض حقوق بشر در قتل و نفرت پراکنی در عربستان ، ابراز می‌کرد اما اکنون حتی همین موضع بسیار ابتدایی هم دیگر روی میز نیست یا از بین رفته است.

وی گفت: عجیب نیست که اعدام ها در عربستان سعودی با رضایت خاموش آمریکا انجام می شود.

وزارت کشور عربستان اسفندماه گذشته از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر که ۴۱ نفرشان شیعه بودند خبر داد ، این اعدام ها به روش گردن زدن و به اتهامات واهی «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» در عربستان انجام شد. گفتنی است، با اعدام دو جوان شیعه در روزهای گذشته ، تعداد اعدام‌ شدگان در استان شیعه نشین قطیف توسط آل سعود از ابتدای سال ۲۰۲۲ به ۴۳ نفر رسید که برخی از آنها نوجوان بوده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا