آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی دام ظله: برای زیارت امام حسین علیه السلام همان فضیلت و برکاتی ثابت است که اگر بر فرض محال ، زیارت حِسّیِ خدای متعال ممکن بود.

در نشست روزانه بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله سؤالی از معظم له پرسیده شد که شاید برای بسیاری از عاشقان امام حسین علیه السلام مطرح باشد: منظور از زیارت خدا در عرش ، در روایت «مَن زارَ الْحُسَیْنَ کانَ کَمَنْ زارَ اللهَ في عَرْشِه» چیست؟

به گزارش اخبار شیعه؛ آیت الله العظمی شیرازی در پاسخ فرمودند: این روایت همانند روایتی است که می‌فرماید: خدای متعال در شب‌های جمعه امام حسین علیه السلام را زیارت می‌کند.

ایشان فرمودند: این نوع روایات به معنای فضیلت و اجر و برکات عظیم برای زیارت سیدالشهدا علیه السلام است، خدای متعال جسم نیست و محال است که جسم باشد و نیاز به مکان و عرش ندارد و در هر مکانی هست. اما اگر بر فرض محال، زیارت حِسّی خدای متعال ممکن بود، چه فضیلت و برکاتی داشت، برای زیارت امام حسین علیه السلام همان فضیلت و برکات ثابت است.
به اطلاع بیننده‌های محترم می‌رسانیم که سلسله نشست‌های علمی بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله هر روز راس ساعت ۱۲:۱۵ در بیت معظم له در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
شما می‌توانید روزانه از شبکه امام حسین علیه السلام به صورت زنده بیننده این نشست علمی باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا