آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

کرونا در هند مانع برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان شد

اخبار رسیده از شهر دهلی در کشور هند حاکی از آن است که جمع زیادی از شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، قصد داشتند روز گذشته، هشتم شوال، در سالگرد تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام، مقابل سفارت عربستان سعودی در این شهر تجمعی اعتراضی برگزار کنند.

به گزارش اخبار شیعه؛ اما گفته می‌شود به دلیل انتشار ویروس کرونا و احتمال افزایش مبتلایان در این کشور، دولت هند با برگزاری هرگونه تجمعی مخالفت می‌کند، لذا مجوز برگزاری تجمع اعتراضی شیعیان نیز توسط وزارت کشور هند صادر نشد.

از آنجا که بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله تخریب بقیع را بزرگترین منکَرات روزگار دانستند، لغو تجمع اعتراضی باعث نشد شیعیان هند در روز جهانی بقیع، نسبت به این مساله مهم بی‌تفاوت باشند.
به گزارش خبرنگار افتخاری اخبار شیعه در دهلی، گروهی از شیعیان به دفتر سازمان ملل متحد در دهلی رفته و نامه‌ای رسمی که در آن درخواست بازسازی بقیع به امضای جمع کثیری از شیعیان رسیده بود را برای پیگیری این مهم، به نماینده سازمان ملل در هند تحویل دادند.

شیعیان هند، همچنین اعلام کردند منتظر خواهند ماند تا وضعیت حاد کرونایی در هند بهبود یابد و برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در دهلی و دیگر فعالیت‌های مشابه را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا