اخبارجهان

سازمان ملل: حدود 400 مسلمان روهینگیا در قایق های سرگردان با تهدید روبه رو هستند

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز دوشنبه در مورد وضعیت اسفناک حدود 400 مسلمان روهینگیا که در دو قایق در دریای آندامان سرگردان شده اند ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی منطقه‌ای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بانکوک، بر نیاز فوری به تلاش‌های امدادی تاکید کرد و ابراز نگرانی نمود که بدون کمک، سرنشینان این قایق ها به سرنوشت بدی دچار خواهند شد.
وی هشدار داده که بدون کمک فوری به این دو قایق، جهان ممکن است شاهد تراژدی مشابه حادثه دسامبر 2022 باشد که در آن یک قایق با 180 سرنشین ناپدید شد و یکی از تاریک ترین قسمت ها در منطقه را رقم زد.

بر اساس گزارش‌ها، این قایق‌ها حدود دو هفته پیش،از بنگلادش به حرکت در آمدند ولی به دلیل آسیب وارده بر موتور قایق، از حرکت متوقف شدند. ناخدای یکی از قایق ها گفته که اکنون بدون غذا و آب به سر می برند.

تا روز یکشنبه، یک قایق تقریباً 320 کیلومتر از ساحل غربی تایلند فاصله داشت، اگرچه مقامات نیروی دریایی تایلند تا روز دوشنبه هیچ اطلاعاتی در مورد قایق های آسیب دیده دریافت نکرده بودند.

از آگوست 2017، حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا به دلیل یک کمپین وحشیانه ی ضد شورش از میانمار گریخته و به اردوگاه‌هایی در بنگلادش پناه برده ‌اند. اتهامات تجاوزهای جمعی، کشتار، و تخریب خانه های روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار به بررسی بین المللی و ملاحظات قانونی نسل کشی منجر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا