جهان

برنامه «گفتگو درباره اسلام» در استرالیا

یک برنامه گفتگو در باره اسلام در استرالیا برگزار می شود.

 

یک برنامه گفتگو در باره اسلام در استرالیا برگزار می شود.

شهر «ولونگونگ» در ایالت «یوساوث ولز» استرالیا روز جمعه، ۱۱ فروردین‌ماه میزبان برنامه «گفتگویی درباره اسلام» با هدف معرفی ابعاد مختلف این دین آسمانی می‌شود.

«هیلی کلووای» و «نینا ترید اعظم» دو بانوی تازه مسلمان استرالیایی که این برنامه را سازماندهی کرده‌اند، با توجه به تجربه خود به عنوان یک مسلمان، گفتگو را بهترین راه برای از بین‌بردن تصورات غلط درباره اسلام می‌دانند.

ترید اعظم که از دیدگاه منفی رسانه‌ها و سیاستمداران نسبت به مسلمانان خسته و ناخشنود است، در این باره گفت: این دیدگاه نه تنها ضد انسانی است؛ بلکه دید مردم نسبت به مسلمانان را نیز تغییر داده و منفی می‌کند.

وی افزود: در برنامه گفتگو درباره اسلام، این واقعیت تببین می‌شود که مسلمانان انسان‌‌های معمولی مانند سایرین هستند اما مدت‌ها است در بافت سیاسی ـ اجتماعی بسیاری از کشورها از جمله استرالیا مورد بی احترامی قرار گرفته‌اند.

اعظم اظهار کرد: متأسفانه حوادث تروریستی اخیر از جمله حادثه لندن، توسط رسانه‌ها با اسلام مرتبط دانسته شده و این یک مشکل اساسی است که باعث افزایش نفرت و ترس از مسلمانان می‌شود.

به گفته او رسانه ها باید اسلام اصیل را معرفی نمایند تا همگان بدانند این گونه اقدامات تروریستی ریشه در چه مسائلی داشته و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا