آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

برگزاری نشست علمی آیت الله العظمی شیرازی با علما، فضلا و عموم مؤمنان شهر مقدس قم

نشست علمی بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله با علما، فضلا و عموم مؤمنان امروز هم در بیت معظم له در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش اخبار شیعه؛ یکی از حضار در نشست علمی امروز درباره حکم نماز میت برای مجنون سؤال کرد، آیت الله العظمی شیرازی در پاسخ فرمودند: بنابر اطلاقات ادله شرعیه، نماز میت بر مجنون لازم و واجب است و از آن اطلاقات، شخص مجنون استثناء نشده است و تنها برای کودکِ کمتر از شش سال دلیل خاص وجود دارد که نماز میت لازم و واجب نیست.

سؤال‌های دیگری نیز امروز از آیت الله العظمی شیرازی پرسیده شد که از ابواب مختلف فقهی بود: مساله خمس و زکات بر شخص سفیه – حکم خمس بر دیه – ملکیت مسجد و موقوفه – حکم تجزیه و تقسیم بدن میت و دفن کردن آنها در مکان‌های متعدد و طهارت بخار خمر از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در نشست علمی امروز بود که آیت الله العظمی شیرازی به تک تک سؤال‌های مطرح شده، پاسخ‌های تفصیلی دادند.

لازم به ذکر است که نشست علمی بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله با علما، فضلا و عموم مؤمنان، روزانه در بیت معظم له در شهر مقدس قم رأس ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه برگزار می‌شود و به صورت زنده از شبکه امام حسین علیه السلام پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا