آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

دبیرکل سازمان ملل متحد عملیات تروریستی علیه مراکز آموزشی شیعیان افغانستان را محکوم کرد

آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل متحد و خانم “دبورا لیونز” فرستاده ویژه این سازمان به افغانستان، طی اظهاراتی به طور جداگانه عملیات تروریستی علیه مراکز آموزشی شیعیان که دو روز پیش در غرب کابل، پایتخت افغانستان رخ داد را محکوم کردند.

به گزارش اخبار شیعه؛ “استفان دوجاری” سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با نقل این خبر در کنفرانسی خبری که در مقر اصلی این سازمان در نیویورک برگزار میشد، گفت: دبیرکل سازمان ملل، حملات مرگبار علیه مدارس در کابل را محکوم کرده و به خانواده‌های داغ دیده کشته شدگان و زخمی‌های این عملیات تسلیت گفته و امیدوار است زخمی‌ها هر چه سریع‌تر بهبود یابند.

وی افزود: بر اساس قوانین بین المللی و بشر دوستانه، حملات علیه غیر نظامیان و زیرساخت‌های غیر نظامی و از جمله مدارس، به طور کامل ممنوع است.

خانم “دبورا لیونز” فرستاده ویژه سازمان ملل متحد هم طی اظهاراتی ضمن محکوم کردن این حملات بزدلانه، بر لزوم محاکمه و مجازات عادلانه مسئولان این جنایت ضد بشری علیه مدارس و کودکان دانش آموز تأکید کرد.

روز گذشته نیز برخی مقام های آمریکایی و اروپایی حملات تروریستی علیه مراکز آموزشی شیعیان را محکوم کرده بودند.

گفتنی است بر اثر انفجار تروریستی روز سه شنبه، 30 فروردین 1401 مقابل ورودی دبیرستان لیسه عبدالرحمن شهید و یک انفجار در برابر مرکز آموزشی ممتاز در غرب کابل ده‌ها دانش آموز به شهادت رسیده و زخمی شدند.

آمار متفاوتی از تلفات این عملیات ددمنشانه در رسانه‌های محلی منتشر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا