آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

زیارت مدینه منوره از سفر حج حذف می‌شود!

با توجه به اعمال برخی محدودیت‌ها به دلیل شیوع کرونا، عربستان سعودی در نظر دارد علاوه بر کاهش زمان حضور زائران در مکه مکرمه، محدودیت‌های دیگری را نیز در نظر بگیرد که اعزام نشدن برخی زائران به مدینة النبی نیز یکی از این موارد است.

به گزارش اخبار شیعه؛ دولت عربستان امسال اعلام کرد که پذیرای یک میلیون زائر خانه خدا در ایام حج تمتع خواهد بود.

این در حالی است که در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، تعداد زائران حج تمتع بسیار محدود شد و حتی سعودی‌ها از پذیرش زائران کشورهای خارجی امتناع کردند.

با توجه به تصمیم سعودی‌ها برای حج تمتع امسال، تعداد زائران خانه خدا نسبت به ایام قبل از شیوع کرونا تقریبا ۵۰ % کاهش داشته است.

از دیگر محدودیت‌های تعیین شده، ممنوع شدن سفر حج برای زائران بالای 65 سال است. آن دسته از زائرانی که زیر 65 سال سن دارند هم باید واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

دیگر محدودیت قرار داده شده، این است که زائران باید به استفاده از ماسک، نه تنها در فضاهای بسته بلکه در فضاهای باز نیز اهتمام داشته باشند.

همچنین احتمال حذف خدمات آشپزخانه و حتی ذبح قربانی به صورت سنتی در حج امسال وجود دارد و در سیستم جدید این اقدامات به صورت الکترونیک انجام خواهند شد.

یکی دیگر از اموری که ممکن است در حج تمتع امسال رخ دهد، کاهش مدت زمان حضور زائران در سرزمین وحی است.

اقدام عربستان به حذف زیارت مدینه از سفر حج، در حالی انجام می‌شود که روایت‌های پیامبر و اهل بیت ایشان بیانگر این است که زیارت پیامبر و امامان معصوم در حرم بقیع، کامل کننده حج است.

حضرت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: هر كس حج بجا آورد و مرا زيارت نكند، به من جفا كرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا