آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

جزئیاتی از هفتمین جلسه علمی بزرگ مرجع جهان تشیع در شب‌های ماه رمضان عظیم

شب گذشته، هفتمین جلسه علمی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در شب‌های ماه رمضان عظیم ۱۴۴۳ ، با حضور علما، فضلا، خطبا، طلاب علوم دینی و عموم علاقمندان به مباحث علمی برگزار شد.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ در ابتدای این جلسه سؤالاتی اعتقادی مطرح شد، مانند سؤال درباره استفاده اصطلاح “فَیّاضِ عَلیَ الإطلاق” كه فلاسفه نسبت به خدای متعال به کار می‌برند و مسأله سنخیت که قائلین وحدت وجود و موجود درباره نوع رابطه اهل بیت علیهم السلام با خدای متعال بیان می‌کنند پرسیده شد که معظم له با ارائه ادله، استفاده اصطلاح “فَیّاضِ عَلیَ الإطلاق” برای خدای متعال را نادرست دانستند و سنخیت بین خدای متعال و مخلوقات را ، رد کردند.

در ادامه این جلسه علمی، پرسشی درباره مجرد بودن ملائکه مطرح شد و بعد از آن از استقرار در سجده سؤال شد که معظم له به هر دو پرسش، پاسخ دادند.

سپس یکی از حاضرین در مورد “دفع منکر” سؤالی پرسید و یکی دیگر از حضار نیز از حکم روزه گرفتن شخص معتاد که نمی‌تواند دود را کنار بگذارد، پرسید، که حضرت آیت الله العظمی حسینی شیرازی دام ظله، پاسخ این دو پرسش را نیز دادند.

در ادامه یکی از حاضرین پرسید، اگر والدین، فرزندِ صغیرِ خود را امر به کاری کنند، آیا مستحق اجرت است یا خیر؟، که معظم له با استناد به رخدادهای مشابه در زمان معصومین علیهم السلام، پاسخ این پرسش را نیز بیان فرمودند.

در پایان، سؤالاتی پیرامون ضمانت صغیری که صغیر دیگر را امر به جنایتی کند، و یا امر به کاری کند که عرفا اجرت دارد، پرسیده شد، که آیت الله العظمی حسینی شیرازی دام ظله، پاسخ های تفصیلی به این سؤالات دادند.

شایان ذکر است که جلسات علمی بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله هر شب راس ساعت ۲۳:۳۰ برگزار و از شبکه امام حسین علیه السلام نیز به صورت زنده پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا