آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

کاظمی خطاب به نیروهای امنیتی: از عناوین فرقه‌ای فاصله بگیرید

«مصطفی کاظمی» نخست وزیر عراق، روز گذشته (چهارشنبه) نیروهای امنیتی کشورش را به «فاصله گرفتن از سرفصل‌های فرقه‌ای، مذهبی و قومیتی» فراخواند.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ وی در جریان افتتاح همایش عملیات فصلی فرماندهی عملیات مشترک گفت: هنوز به کار اطلاعاتی نیاز است و باید در ضمن اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از شهروندان عراقی حرکت کنیم. زیرا وظیفه نخست ما حفاظت از امنیت عراق و عراقی است. ما باید برای ورود به حوزه مقابله با چالش‌های امنیتی و غلبه بر تروریسم، نگاهی آینده‌گرا داشته باشیم.

وی افزود: باید از سرفصل‌های فرقه‌ای، مذهبی و قومیتی فاصله بگیرید. حق ما است که تعلق دینی و فرهنگی داشته باشیم، اما عراق مهم‌ترین سرفصلی است که باید از آن مراقبت و حفاظت کنیم.

کاظمی عنوان کرد که عراق در حال گذار از بحران‌ها است و از آن عبور خوهد کرد. قدرت‌های سیاسی باید مسئولیت‌پذیر باشند. باید در آینده نزدیک از یک جامعه نظامی به یک جامعه غیر نظامی که در حوزه آموزش، بهداشت و زندگی کریمانه در خدمت شهروندانش است انتقال یابیم.

لازم به ذکر است، اظهارات نخست وزیر عراق در حالی مطرح شده که در دو دهه اخیر کشورهای مختلف منطقه و جهان در مسائل داخلی عراق دخالت کرده و با اختلاف افکنی‌های قومی، فرقه‌ای و مذهبی، سعی در برافروختن آتش در این کشور بوده و هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا