آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

بازگشایی مرزهای زمینی عراق به روی زوار ایرانی

با پایان تعطیلات نوروزی که فرصتی بسیار مناسب برای شهروندان ایرانی جهت زیارت عتبات عالیات در عراق بود، اکنون مرز زمینی عراق برای زوار ایرانی بازگشایی شد.

به گزارش اخبار شیعیان جهان؛ این بازگشایی نه تنها با تاخیر صورت گرفت، بلکه با شرط و شروطی همراه است که برای سفر زائران ایرانی، مانع ایجاد می‌کند.

علی عباس شفیعی فرماندار شهر مهران در استان ایلام، ضمن اعلام خبر بازگشایی مرزهای زمینی عراق برای زوار ایرانی، شرط تردد در مرز مهران را داشتن ویزا از طریق سفارت کشور عراق عنوان کرد.

وی در این باره گفت: مرز مهران به ‌روی افرادی که دارای ویزا از طریق سفارت کشور عراق باشند، باز شده است. البته طی 13 روز گذشته، 16هزار نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده‌اند.

به ‌گفته فرماندار مهران، همچنین در این مدت 2700 نفر از اتباع عراقی در قالب دانشجویان، افراد دو تابعیتی، تجار، بازرگانان و طلاب علوم دینی از مرز مهران وارد کشور شدند.

گفتنی است، وعده بازگشایی مرزهای زمینی به روی زائران ایرانی، از اول ماه شعبان داده شده بود که بدون توضیح با تاخیر یک ماهه انجام شده است.

ناگفته نماند پیش از این اعلام شده بود که ویزا برای زوار ایرانی که قصد عزیمت به کشور عراق دارند، حذف شده اما اکنون باز هم برای عبور از مرز زمینی، اخذ ویزا شرط شده است!

در پایان لازم به ذکر است همه این سنگ اندازی‌ها، ایجاد موانع و وضع قوانین دست و پا گیر، در حالی برای زائران عتبات عالیات وضع می‌شوند که هزینه سفر به ترکیه و اسکان در هتل‌های پنج ستاره این کشور از ایران، نصف و یا حتی یک سوم هزینه سفر هوایی به کشور عراق است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا